ColorTune Gunson
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-12-2012 18:52 #120984
door Arno Pfennings
ColorTune Gunson is gemaakt door Arno Pfennings
Eindelijk na jaren ook maar eens zo'n wonderbougie aangeschaft. Motor B18A laten opwarmen, colortune erin en maar uitproberen. Wat ik ook doe, stationair of op ca. 1500omw krijg ik met geen mogelijk een gele kleur...niet dat het mooie blauw erg is (want dit is net het doel) maar ik heb hierdoor het vermoeden dat de carburateur altijd een stuk te arm staat...niet? Je moet toch op een of andere manier zonder choke vanaf geel naar blauw kunnen regelen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-12-2012 09:31 #120992
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic ColorTune Gunson
Als je het luchtfilter dichthoud met je hand, dan zou hij rijker moeten gaan lopen. Minder luchtstroom..
- Willy Beer
- Elite lid
-
Minder
Meer
05-12-2012 09:53 #120993
door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic ColorTune Gunson
De choke optrekken?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-12-2012 12:13 #121002
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic ColorTune Gunson
Ja, ik krijg het wel geel met de choke of luchtverarmen....maar ik had verwacht dat het ook binnen het regelbereik van de naald zou zitten...
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-12-2012 18:54 #121008
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic ColorTune Gunson
Met mijn twee SU carburateurs krijg ik wel een gele vlam in mijn Colortune door de hoofdsproeiers af te stellen de motor pakt beter op en de normale bougies zijn lichtgrijs van kleur, sterker nog als ik de vlam blauw afstel heb ik het idee dat het mengsel toch iets te arm is de bougies worden wit van kleur en heb ik het idee dat de motor dan te heet wordt.
Na een rit met 120 km p/u wilde de B 20 niet stationair draaien, na een paar minuten starten en het gas erop houden draaide hij weer normaal stationair volgens mij een teken van oververhitting. Bij een iets gele vlam doet hij normaal.
Na een rit met 120 km p/u wilde de B 20 niet stationair draaien, na een paar minuten starten en het gas erop houden draaide hij weer normaal stationair volgens mij een teken van oververhitting. Bij een iets gele vlam doet hij normaal.