overlopen vlotterkom
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-11-2012 23:38 #120580
door Johan Geers (GAST)
overlopen vlotterkom is gemaakt door Johan Geers (GAST)
Bij mijn SU carburators heb ik de laatste tijd het verschijnsel dat de voltterkom overloopt, al een paar maal naaldventielen schoongemaakt ook vanochtend weer heb ook een filter in de benzieneslang gezet .
Ik heb vanochtend de zijwanden waar het naaldje inloopt gepolijst met autolakcleaner.
Tot nu werkt het weer maar volgens mij onbetrouwbaar.
Heb intussen wel twee nieuwe naaldventielen besteld.
Heeft iemand dat al eens aan de hand gehad en heb je toen net als ik de naaldventielen vervangen? Of heb je meer gedaan?
Alvast bedankt
m.vr.gr.
Johan Geers
Ik heb vanochtend de zijwanden waar het naaldje inloopt gepolijst met autolakcleaner.
Tot nu werkt het weer maar volgens mij onbetrouwbaar.
Heb intussen wel twee nieuwe naaldventielen besteld.
Heeft iemand dat al eens aan de hand gehad en heb je toen net als ik de naaldventielen vervangen? Of heb je meer gedaan?
Alvast bedankt
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-11-2012 07:47 #120582
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic overlopen vlotterkom
De SU's zijn daar berucht om: je zag vroeger nogal eens een brandvlek onder de motorkap. Ik heb hetzelfde al vaker gehad (geen brand gelukkig) en nieuwe vlotternaalden geplaatst. Al het andere helpt maar even!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-11-2012 23:07 #120598
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic overlopen vlotterkom
De latere SU's hebben i.p.v.overloopgaatjes overlooppijpjes zitten waar je slangetjes op kunt zetten zodat bij eventueel overlopen de benzine naar onder geleid kan worden en niet op de hete uitlaat komt.
Dit kan bij de oudere types met een beetje huisvlijt ook gemaakt worden, gaatje iets opboren en een pijpje erin lijmen.
Brandgevaar geweken.
Dit kan bij de oudere types met een beetje huisvlijt ook gemaakt worden, gaatje iets opboren en een pijpje erin lijmen.
Brandgevaar geweken.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-11-2012 01:38 #120600
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic overlopen vlotterkom
Beste Tom en Alfriedel
Ik dacht wel dat het de vlotternaalden moeten zijn, ik heb op een Triump site ook al zo iets gelezen maar ik wilde weten of dat het bij medeleden ook wel eens voor was gekomen en of dat ik de juiste actie’s aam het ondernemen ben.
Het probleem bij mij is ik woon op de Filippijnen dus voor dat de ventielen er zijn duurt nog wel de nodige weken.
Wat me wel opviel is dat de vlotters als een zoutzak rond de asjes hingen deze speling heb ik verholpen.
Gisteren de auto gebruikt geen problemen alhoewel ik geloof dat de naaldventielen versleten zijn.
Ik kan ook nergens iets vinden in een preventief onderhoudsschema van SU’s dat je de vlotternaalden b.v. elke 200000km moet vervangen want als dit een kwaal is van SU’s dan zet je zoiets in een onderhoudsschema.
Beste Alfriedel oude SU hebben inderdaat een gaatje onder de aanvoer zitten de nieuwe een afvoer haaks op de aanvoer. (ik heb zo’n type liggen maar ik rijd met een dubbel set)
Het gaatje onder de aanvoer opboren en een tuitje eropmaken dat geeft weining plaats om een slangetje erop te monteren, dus het beste is het gaatje dichtmaken en haaks net als bij de nieuwe uitvoering een tuitje erop te maken geeft je meer ruimte om een slangetje erop aan te sluiten. (misschien dat ik dat wel ga doen ik heb een nieuw deksel en een aanpassen)
Bedankt voor de reactie
Johan Geers
Ik dacht wel dat het de vlotternaalden moeten zijn, ik heb op een Triump site ook al zo iets gelezen maar ik wilde weten of dat het bij medeleden ook wel eens voor was gekomen en of dat ik de juiste actie’s aam het ondernemen ben.
Het probleem bij mij is ik woon op de Filippijnen dus voor dat de ventielen er zijn duurt nog wel de nodige weken.
Wat me wel opviel is dat de vlotters als een zoutzak rond de asjes hingen deze speling heb ik verholpen.
Gisteren de auto gebruikt geen problemen alhoewel ik geloof dat de naaldventielen versleten zijn.
Ik kan ook nergens iets vinden in een preventief onderhoudsschema van SU’s dat je de vlotternaalden b.v. elke 200000km moet vervangen want als dit een kwaal is van SU’s dan zet je zoiets in een onderhoudsschema.
Beste Alfriedel oude SU hebben inderdaat een gaatje onder de aanvoer zitten de nieuwe een afvoer haaks op de aanvoer. (ik heb zo’n type liggen maar ik rijd met een dubbel set)
Het gaatje onder de aanvoer opboren en een tuitje eropmaken dat geeft weining plaats om een slangetje erop te monteren, dus het beste is het gaatje dichtmaken en haaks net als bij de nieuwe uitvoering een tuitje erop te maken geeft je meer ruimte om een slangetje erop aan te sluiten. (misschien dat ik dat wel ga doen ik heb een nieuw deksel en een aanpassen)
Bedankt voor de reactie
Johan Geers
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2012 21:34 #120643
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic overlopen vlotterkom
Hallo Johan,
Er is nog een mogelijkheid: Als de bout, waarmee de vlotterkamer aan de body van de carburateur bevestigd is, los zit kan het gebeuren dat de vlotterkamer de trilling van de motor gaat volgen. Deze hoogfrequente trilling zorgt er dan voor dat de vlotternaald niet meer terug kan keren in de passing met lekkage tot gevolg. Even checken dus.
Teun
Er is nog een mogelijkheid: Als de bout, waarmee de vlotterkamer aan de body van de carburateur bevestigd is, los zit kan het gebeuren dat de vlotterkamer de trilling van de motor gaat volgen. Deze hoogfrequente trilling zorgt er dan voor dat de vlotternaald niet meer terug kan keren in de passing met lekkage tot gevolg. Even checken dus.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"