- Berichten: 5
Lekkage injectiesysteem
- Adelmo Bisutti
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2012 12:29 #120217
door Adelmo Bisutti
Lekkage injectiesysteem is gemaakt door Adelmo Bisutti
Hallo allemaal,
Onlangs heb ik mijn Volvo 1800es in de winterstalling geplaatst. Voordat de auto gedurende de winterperiode gestald wordt tank ik hem altijd helemaal af. Althans dat was ik van plan. Bij het starten van de Volvo rook ik een sterke benzinegeur.
Dit deed mij direct denken aan het probleem waar ik afgelopen zomer tegenaan ben gelopen. Vanwege het feit dat ik met de Volvo op vakantie wilde gaan, heb ik alle brandstofleidingen vervangen en voorzien van nieuwe klemmen. Zo ook alle leidingen van het injectiesysteem. Daarbij zijn ook de kleine leidingen naar de injectoren vervangen. Na het vervangen van de leidingen bleek er tijdens het starten, maar ook bij een lopende motor, ter hoogte van de injectoren benzine op het spruitstuk te lekken. Het iets verder aandraaien van de klemmen hielp bij enkele van de vier injectoren, maar helemaal verholpen was het probleem nog niet. Ik heb daarna alle leidingen weer los gemaakt en daarbij ook de injectoren verwijderd. Wat bleek, de klemmen waren enkele mm te breed in vergelijking met de originele klemmen. Door het opstaande randje van de injector, waarover de slang geschoven moet worden, sloten de nieuwe klemmen de leidingen onvoldoende af. Probleem opgelost. Althans dat dacht ik. Het vinden van soortgelijke klemmen bleek een probleem. Ook de klemmen besteld via het VKO op basis van het onderdelennummer bleken te breed. Dus weer nieuwe leidingen voor de injectoren gemaakt en vervolgens de oude klemmen maar gebruikt. Probleem inderdaad opgelost. Zonder problemen naar Rome (en terug) gereden. Tot vorige week dus, waarbij de lekkage weer de kop op stak.
Vraag is nu wat kan het probleem zijn? Kunnen de injectoren zelf ook lekken? Ik kan dit namelijk moeilijk zien, zie foto.
Ik vermoed dat het nog de originele injectoren zijn, daar ik de auto met 96.000 (aantoonbare) kilometers heb aangeschaft.
Overigens de diameter van de leiding is identiek aan die van de originele slangen, daar kan het volgens mij niet aan liggen. Kan het zijn dat er te veel druk wordt opgebouwd in het brandstofsysteem? Het vreemde is echter dat er nooit een lekkageprobleem is geweest vóór het vervangen van alle leidingen. Wie weet raad?
Groet,
Adelmo Bisutti
Onlangs heb ik mijn Volvo 1800es in de winterstalling geplaatst. Voordat de auto gedurende de winterperiode gestald wordt tank ik hem altijd helemaal af. Althans dat was ik van plan. Bij het starten van de Volvo rook ik een sterke benzinegeur.
Dit deed mij direct denken aan het probleem waar ik afgelopen zomer tegenaan ben gelopen. Vanwege het feit dat ik met de Volvo op vakantie wilde gaan, heb ik alle brandstofleidingen vervangen en voorzien van nieuwe klemmen. Zo ook alle leidingen van het injectiesysteem. Daarbij zijn ook de kleine leidingen naar de injectoren vervangen. Na het vervangen van de leidingen bleek er tijdens het starten, maar ook bij een lopende motor, ter hoogte van de injectoren benzine op het spruitstuk te lekken. Het iets verder aandraaien van de klemmen hielp bij enkele van de vier injectoren, maar helemaal verholpen was het probleem nog niet. Ik heb daarna alle leidingen weer los gemaakt en daarbij ook de injectoren verwijderd. Wat bleek, de klemmen waren enkele mm te breed in vergelijking met de originele klemmen. Door het opstaande randje van de injector, waarover de slang geschoven moet worden, sloten de nieuwe klemmen de leidingen onvoldoende af. Probleem opgelost. Althans dat dacht ik. Het vinden van soortgelijke klemmen bleek een probleem. Ook de klemmen besteld via het VKO op basis van het onderdelennummer bleken te breed. Dus weer nieuwe leidingen voor de injectoren gemaakt en vervolgens de oude klemmen maar gebruikt. Probleem inderdaad opgelost. Zonder problemen naar Rome (en terug) gereden. Tot vorige week dus, waarbij de lekkage weer de kop op stak.
Vraag is nu wat kan het probleem zijn? Kunnen de injectoren zelf ook lekken? Ik kan dit namelijk moeilijk zien, zie foto.
Ik vermoed dat het nog de originele injectoren zijn, daar ik de auto met 96.000 (aantoonbare) kilometers heb aangeschaft.
Overigens de diameter van de leiding is identiek aan die van de originele slangen, daar kan het volgens mij niet aan liggen. Kan het zijn dat er te veel druk wordt opgebouwd in het brandstofsysteem? Het vreemde is echter dat er nooit een lekkageprobleem is geweest vóór het vervangen van alle leidingen. Wie weet raad?
Groet,
Adelmo Bisutti
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3556
10-11-2012 13:07 #120220
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Lekkage injectiesysteem
Beste Adelmo, de slangen naar de injecteurs moeten met moeite erop geschoven kunnen worden gaat dit te makkelijk dan is de keuze van de benzieneslang te groot geweest.
Daar het maar om vier korte stukjes slang gaat zijn de kosten niet te groot het is meer zoeken naar de slang maar met een injecteur in de hand kom je een eind.
Je moet rekenen dat er een dikke 2bar op het systeem staat.
Heb vroeger toen ik ook nog injection op mijn motorblok hetzelfde gehad.
succes
Johan Geers
Daar het maar om vier korte stukjes slang gaat zijn de kosten niet te groot het is meer zoeken naar de slang maar met een injecteur in de hand kom je een eind.
Je moet rekenen dat er een dikke 2bar op het systeem staat.
Heb vroeger toen ik ook nog injection op mijn motorblok hetzelfde gehad.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adelmo Bisutti
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 5
13-11-2012 20:16 #120359
door Adelmo Bisutti
Beantwoord door Adelmo Bisutti in topic Lekkage injectiesysteem
Bedankt Johan voor je reactie. Dan toch proberen een brandstofleiding te vinden met een iets kleinere binnendiamater. Ben zeer benieuwd.
Groet,
Adelmo
Groet,
Adelmo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
- Berichten: 695
14-11-2012 07:53 #120375
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Lekkage injectiesysteem
Hallo, ik heb lekkage gehad net na de aankoop van mijn 1800E, gewoon nieuwe slang gekocht bij een automaterialen shop.
Koop een goede kwaliteit slang in ieder geval met stiksel ge 'armoured', ook een zo breed mogelijke klem, deze strak aandraaien maar met beleid anders druk je het rubber kapot.
Arnold
Koop een goede kwaliteit slang in ieder geval met stiksel ge 'armoured', ook een zo breed mogelijke klem, deze strak aandraaien maar met beleid anders druk je het rubber kapot.
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





