Problemen brandstofpomp
- Michael Breit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2012 23:00 #120036
door Michael Breit (GAST)
Problemen brandstofpomp is gemaakt door Michael Breit (GAST)
Geachte lezende,
Sinds kort ben ik in het bezit van een Volvo amazon uit 1966 met een B18a blok erin.
De auto rijdt op LPG en er wordt geen gebruik meer gemaakt van het originele brandstofpomp systeem.
Bij de pomp lekt momenteel flink wat olie tijdens het rijden,
na het vervangen van de afstandhouder en de 2 pakkingen is het probleem helaas nog niet opgelost.
Binnenkort haal ik hem los om te kijken waar het nog meer aan kan liggen, echter zit ik ondertussen met de volgende vraag.
Is het mogelijk om de pomp helemaal te verwijderen en dan met een stalen plaat met 2 gaten het overgebleven gat in het motorblok af te schermen (met een pakking ertussen natuurlijk)? Of is dit door overdruk of iets dergelijks not done?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor het mee denken!
Sinds kort ben ik in het bezit van een Volvo amazon uit 1966 met een B18a blok erin.
De auto rijdt op LPG en er wordt geen gebruik meer gemaakt van het originele brandstofpomp systeem.
Bij de pomp lekt momenteel flink wat olie tijdens het rijden,
na het vervangen van de afstandhouder en de 2 pakkingen is het probleem helaas nog niet opgelost.
Binnenkort haal ik hem los om te kijken waar het nog meer aan kan liggen, echter zit ik ondertussen met de volgende vraag.
Is het mogelijk om de pomp helemaal te verwijderen en dan met een stalen plaat met 2 gaten het overgebleven gat in het motorblok af te schermen (met een pakking ertussen natuurlijk)? Of is dit door overdruk of iets dergelijks not done?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor het mee denken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06-11-2012 23:32 #120038
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Problemen brandstofpomp
Heb ik gedaan. Die staalplaten worden bij injectiemotoren gebruikt, die hebben immers een elektrische pomp. Omdat mijn 1800S eigenlijk alleen op LPG rijdt heb ik er een elektrische pomp in gemonteerd. Bouwt dus ook geen druk op in de carbs.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 00:18 #120043
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Problemen brandstofpomp
Dan is er nog maar een mogelijkheid: de vlakke kant van de pomp is krom.
Kom je regelmatig tegen, als je hem toch niet gebruikt dan zou je inderdaad prima een plaatje ertegenaan kunnen maken.
Kom je regelmatig tegen, als je hem toch niet gebruikt dan zou je inderdaad prima een plaatje ertegenaan kunnen maken.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Michael Breit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2012 07:33 #120045
door Michael Breit (GAST)
Beantwoord door Michael Breit (GAST) in topic Problemen brandstofpomp
Bedankt voor de duidelijke reacties.
Zijn deze platen te koop of moet ik er zelf 1 maken?
Zijn deze platen te koop of moet ik er zelf 1 maken?
07-11-2012 08:15 #120046
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Problemen brandstofpomp
Doe ff een advertentie. Er worden zat injectiemotoren omgebouwd naar carbs. Die plaatjes moeten er gewoon zijn.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Rob Kooi (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 18:38 #120182
door Rob Kooi (GAST)
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Problemen brandstofpomp
Benzine rijden is dan geen optie meer.
Lijkt mij een onverstandige actie aangezien een nieuwe benzinepomp nu ook niet de wereld kost.
Succes
Lijkt mij een onverstandige actie aangezien een nieuwe benzinepomp nu ook niet de wereld kost.
Succes
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 19:02 #120185
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Problemen brandstofpomp
Als je altijd op gas rijdt, dan is een elektrische pomp natuurlijk een goede (betere) optie. Die schakel je alleen in als je overschakelt op benzine, dan vult hij de vlotterkamer (bijvoorbeeld in de winter) ook als je motor niet draait. Start je je accu niet zo snel leeg.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 22:46 #120199
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Problemen brandstofpomp
Hi Michael,
Zogenaamde "blanking plates" worden al heel lang bij B18/B20's gebruikt als je overstapt naar een electrische benzinepomp.
Ik ben nu even niet thuis, maar heb deze platen vorig jaar laten maken (A4 RVS), nog drie in voorraad en je kan er eentje voor een tientje van me kopen. Ze zijn 100% perfect vlak.
Mocht je een benzinepomp willen hebben (nu of later) kan ik je van harte een Hardi 2089 aanraden. (ca. € 60,00) Verkrijgbaar bij de betere onderdelen-shop.
Teun
Zogenaamde "blanking plates" worden al heel lang bij B18/B20's gebruikt als je overstapt naar een electrische benzinepomp.
Ik ben nu even niet thuis, maar heb deze platen vorig jaar laten maken (A4 RVS), nog drie in voorraad en je kan er eentje voor een tientje van me kopen. Ze zijn 100% perfect vlak.
Mocht je een benzinepomp willen hebben (nu of later) kan ik je van harte een Hardi 2089 aanraden. (ca. € 60,00) Verkrijgbaar bij de betere onderdelen-shop.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Michiel Eertink (GAST)
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
15-11-2012 22:20 #120443
door Michiel Eertink (GAST)
'66 121 88-91-bx
Beantwoord door Michiel Eertink (GAST) in topic Problemen brandstofpomp
ik heb hetzelfde, echter heb ik de orriginele machanische pomp laten zitten en na de pomp, een pulspompje (elektrische brandstofpomp) geplaats. geen gezeur met plaatjes kopen of maken. makkerlijk te monteren en geen neven effecten.
'66 121 88-91-bx