LPG loopt goed, bij benzine is choke nodig
- Eelke Toonstra (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-11-2012 22:41 #119873
door Eelke Toonstra (GAST)
Volvo Amazon (13134) 1966 Lichtblauw (89) - B18A - Zenith 36VN - LPG
LPG loopt goed, bij benzine is choke nodig is gemaakt door Eelke Toonstra (GAST)
Mijn B18A met Zenith 36VN loopt prima op LPG. Start altijd snel, stationair draait hij goed, niets op aan te merken. Zodra ik overschakel op benzine moet ik de choke bijna helemaal opentrekken en ook zo houden, anders slaat de motor af.
Hoe moet ik mijn carburateur anders afstellen zodat die choke niet meer nodig is?
Hoe moet ik mijn carburateur anders afstellen zodat die choke niet meer nodig is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-11-2012 10:53 #119883
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic LPG loopt goed, bij benzine is choke nodig
Hallo Eelke,
De afstelling van benzine en lpg staan los van elkaar ,bij lpg gebruik je alleen de gasklep van de carburateur.
Als ik je verhaal verder op lees ,zie ik dat je een Zenith aan het reviceren bent
De busjes heb ik met een hand ruimer precies opmaat gemaakt.
Verders ,eerst de carb .afstellen op benzine en daarna op lpg,dit doe je aan de verdamper en de toevoerleiding van de verdamper naar de carburateur.
Het zijn eigenlijk twee losstaande systemen ,apart instelbaar ,die dezelfde carburateur gebruiken waarvan lpg alleen de gasklepgebruikt.
Gr Jan
De afstelling van benzine en lpg staan los van elkaar ,bij lpg gebruik je alleen de gasklep van de carburateur.
Als ik je verhaal verder op lees ,zie ik dat je een Zenith aan het reviceren bent
De busjes heb ik met een hand ruimer precies opmaat gemaakt.
Verders ,eerst de carb .afstellen op benzine en daarna op lpg,dit doe je aan de verdamper en de toevoerleiding van de verdamper naar de carburateur.
Het zijn eigenlijk twee losstaande systemen ,apart instelbaar ,die dezelfde carburateur gebruiken waarvan lpg alleen de gasklepgebruikt.
Gr Jan
- Eelke Toonstra (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-11-2012 12:42 #119888
door Eelke Toonstra (GAST)
Beantwoord door Eelke Toonstra (GAST) in topic LPG loopt goed, bij benzine is choke nodig
Dank voor je snelle antwoord. Heb je ook advies van wat ik anders moet afstellen aan de carburateur? Voor zover ik weet zijn er maar twee schroeven waarmee ik iets kan afstellen:
Nummer 30 en 53 waarbij de laatste voor het stationaire toerental is. Ik neem aan dat het mengsel rijker moet staan, dat is namelijk wat de choke ook handmatig doet. Kan ik het (benzine) mengsel rijker zetten met 30?
Nummer 30 en 53 waarbij de laatste voor het stationaire toerental is. Ik neem aan dat het mengsel rijker moet staan, dat is namelijk wat de choke ook handmatig doet. Kan ik het (benzine) mengsel rijker zetten met 30?
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-11-2012 13:08 #119890
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic LPG loopt goed, bij benzine is choke nodig
Klopt 30 is co.
indraaien is verarmen, uitdraaien is verrijken.
Je zou de schroef een kwartslag open kunnen draaien en gewoon uitproberen wat er gebeurd.
Het mooiste is natuurlijk een afstelling met een co meter maar op gevoel kom je ook redelijk in de buurt.
indraaien is verarmen, uitdraaien is verrijken.
Je zou de schroef een kwartslag open kunnen draaien en gewoon uitproberen wat er gebeurd.
Het mooiste is natuurlijk een afstelling met een co meter maar op gevoel kom je ook redelijk in de buurt.