Onsteking en injectie systeem 1800E

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
30-09-2012 18:36 - 30-09-2012 18:41 #118353 door Arnold de Groot
Onsteking en injectie systeem 1800E is gemaakt door Arnold de Groot
De motor van mij P18ooE liep niet regelmatig, op advies van Auke Snijder (tijdens de taxatie) een afspraak gemaakt met Jan Ooms. Resultaat; hij loopt weer geweldig, de vacuüm sensor op het spruitstuk was kapot, Jan heeft na enig zoekwerk deze vervangen door een gebruikt exemplaar (nieuw zijn ze bijna onbetaalbaar rond de €2300). Blij dat er nog deskundige zijn die alles van de D-Jetronic afweten.
Ik ben in ieder geval prima geholpen, Monster is niet zo ver van mijn woonplaats, prettig idee als er een probleem is.
Arnold

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2012 18:43 #118354 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Onsteking en injectie systeem 1800E
Goed om te horen!

Overigens vind ik 2300 euro echt onbetaalbaar, niet eens bijna onbetaalbaar.
Daar koop je een complete donor auto voor.
Is het nog maar de vraag of je Map sensor goed is, maar toch.
Wat denkt Bosch wel niet met die prijzen.
Lijkt me niet in verhouding staan tot de productie of revisie kostprijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2012 22:35 #118367 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Onsteking en injectie systeem 1800E
Hi Arnold,

Kan je me eens een foto sturen van dat ding of heb je een typenummer. Ik heb goede relaties bij Bosch in Stuttgart en ik vraag me af of er niet goedkoper (veel goedkopper) aan te komen is.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
01-10-2012 09:53 #118388 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Onsteking en injectie systeem 1800E
Bij onze onderdelenshop nr. 243183 (€2374).
Op de website; www.automotive-tradition.de/en/n ... 010_en.pdf
Kun je ze blijkbaar laten reviseren, geen idee wat dat kost. Ik dacht zelf dat de inlaatluchtklep en de injectoren de duurste onderdelen waren. Ook lijkt mij dat een vervanger (moderne type) mogelijk moet zijn, het barst in de process industrie van de vacuum meters. Ik kan me voorstellen dat deze meter duur is, er zitten twee dozen in om de onderdruk te meten. Maar net als met een spanningsregelaar moet dat met moderne electronica ook kunnen. Bij mijn motor bleek trouwens dat door de defecte sensor het mengsel te arm was, ondanks dat de brandstofdruk (ter compensatie??) omhoog was gezet naar 3 bar. Het heeft Jan enig denkwerk gekost om het probleem te achterhalen. Ondanks alle apparatuur die hij heeft is het niet zo dat deze aangeeft dat de druksenseor niet werkt.
Het probleem is ook met deze sensor dat de D-jetronic de enige variant is die met (onder) drukmeting werkt, de latere types meten flow door de inlaat.
Mvg
Arnold


Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2012 13:01 #118405 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Onsteking en injectie systeem 1800E
Volgens mij is dit het onderdeel wat de meeste ellende veroorzaakt bij de Djet.

Ik heb ook wel eens prijzen van 1400euro gehoord. Ik ben blij als ik van het Djet af ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2012 13:32 #118408 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Onsteking en injectie systeem 1800E

"Arnold de Groot" schreef:
Ondanks alle apparatuur die hij heeft

Wat volgens mij het meest stukgaat, zijn juist de membranen. De meetsystemen controleren de elektrische circuits. Daar is vaak niets mis mee.
De verschillende MPS zijn overigens sterk verwant. Alleen de instelling is anders. Maar om die optimaal te maken, is nogal ingewikkeld. In de Documentatie staat een artikel van een Porsche-rijder die dat hele systeem uitgerafeld heeft.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2012 13:59 #118410 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Onsteking en injectie systeem 1800E
Er zijn heel veel verschillende van deze sensors en niet alle zijn van binnen hetzelfde, dus ook al zou je hem zelf in kunnen stellen kun je niet elke willekeurige als uitgangsbasis nemen (en ook niet altijd zomaar delen uitwisselen). Natuurlijk helpt het altijd al als hij hier geen valse lucht trekt, maar dan kun je ook gewoon het slangetje dicht maken. Volvo heeft waarschijnlijk niet zonder reden al 4 verschillende voor zijn B20's (zie ook gelijktijdig lopend item van Ron Marcus). Waarschijnlijk zijn er meerdere waarbij het verschil niet zo groot is (zoals ook een verkeerde maar monteerbare ontsteking niet altijd grote problemen oplevert), maar ik weet van iemand die er een werkende uit een mercedes in had zitten, de motor liep echter pas goed toen de juiste gemonteerd werd.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.