LPG loopt niet/motor slaat af
- Thijs Schnater
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2012 22:11 #118236
door Thijs Schnater
LPG loopt niet/motor slaat af is gemaakt door Thijs Schnater
Na het verkopen van mijn allereerste auto (snik, een Volvo Amazon combi...) afgelopen zaterdag, heb ik zondag direct een 'nieuwe' gekocht. Het gaat om een Volvo Amazon Combi uit 1968 met een B20a((?) ik denk a, hij heeft een enkele stromberg) motor. Een erg mooie auto met maar erg minimaal laswerk.
Het probleem:
Tijdens de testrit liep hij nog wel op LPG, maar toen ik naar huis reed begon hij moeilijk te doen en moest ik overschakelen naar benzine. De rest van de rit ging goed, totdat ik weer benzine moest tanken. Er zit namelijk LPG onderbouw in, dus maar een benzinetankje van 10 liter. Getankt en wel wou ik de auto weer starten. Hij geeft in eerste instantie aan dat hij wil starten, maar na een tijdje heeft hij er steeds minder zin in, en is de accu leeg. Aansluiten aan de V70 (2007) van mijn vader had geen zin. Dus... dan maar de Wegenwacht bellen! Inderdaad, wie op de wegenwacht wacht, wacht het langst... Enfin, de wegenwacht komt langs. Volgens de monteur was er iets mis met de stroomverdeler. Hij stelde wat af en de auto startte weer (nog steeds niet op LPG).
Wat me nog meer opvalt is dat de auto, naarmate de tijd vordert, langzaamaan uit valt als hij stationair draait.
Wat wil ik precies weten?:
Wat zou een reden kunnen zijn dat de auto direct afslaat wanneer ik overschakel op LPG? En wat kan een reden zijn dat de motor langzaamaan uitvalt tijdens stationair draaien?
Het probleem:
Tijdens de testrit liep hij nog wel op LPG, maar toen ik naar huis reed begon hij moeilijk te doen en moest ik overschakelen naar benzine. De rest van de rit ging goed, totdat ik weer benzine moest tanken. Er zit namelijk LPG onderbouw in, dus maar een benzinetankje van 10 liter. Getankt en wel wou ik de auto weer starten. Hij geeft in eerste instantie aan dat hij wil starten, maar na een tijdje heeft hij er steeds minder zin in, en is de accu leeg. Aansluiten aan de V70 (2007) van mijn vader had geen zin. Dus... dan maar de Wegenwacht bellen! Inderdaad, wie op de wegenwacht wacht, wacht het langst... Enfin, de wegenwacht komt langs. Volgens de monteur was er iets mis met de stroomverdeler. Hij stelde wat af en de auto startte weer (nog steeds niet op LPG).
Wat me nog meer opvalt is dat de auto, naarmate de tijd vordert, langzaamaan uit valt als hij stationair draait.
Wat wil ik precies weten?:
Wat zou een reden kunnen zijn dat de auto direct afslaat wanneer ik overschakel op LPG? En wat kan een reden zijn dat de motor langzaamaan uitvalt tijdens stationair draaien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-09-2012 22:34 #118239
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic LPG loopt niet/motor slaat af
Je kunt niet direct van benzine naar lpg overschakelen je moet eerst naar de o stand totdat de benzine in de carburateur op is en dan door schakelen naar de lpg stand ( bij een injectie motor is dit niet nodig) op beide branstoffen tegelijk wil de auto echt niet lopen
- Ronald Zwerus
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-09-2012 22:35 #118240
door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic LPG loopt niet/motor slaat af
aanvulling van lpg naar benzine is geen probleem dit kan in 1 keer
- Thijs Schnater
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-09-2012 18:22 #118258
door Thijs Schnater
...wow. Dat het zo simpel had kunnen zijn :shock: . Heb er nooit over nagedacht omdat ik de schakelaar bij mijn vorige amazon direct van benzine naar lpg kon zetten. Bedankt in ieder geval! Hij loopt als een zonnetje!
Beantwoord door Thijs Schnater in topic LPG loopt niet/motor slaat af
"Ronald Zwerus" schreef:
aanvulling van lpg naar benzine is geen probleem dit kan in 1 keer
...wow. Dat het zo simpel had kunnen zijn :shock: . Heb er nooit over nagedacht omdat ik de schakelaar bij mijn vorige amazon direct van benzine naar lpg kon zetten. Bedankt in ieder geval! Hij loopt als een zonnetje!