Centreren jet SU carburateur
- Marc Schunck
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
25-08-2012 15:10 #116990
door Marc Schunck
Centreren jet SU carburateur is gemaakt door Marc Schunck
Momenteel ben ik bezig met het reviseren van dubbele Carbs van een B20B.
Het type is AUD 331. Nu lees ik in de Haynes dat je na het vervangen van de naald en de jet altijd moet centreren. Maar in de Volvo service manual (green book) staat bij type AUD 331 "the jet cannot be centered on the plate which is secured to the floatchamber". Betekend dit dat je dus na het vervangen van de naald en de jet de boel gewoon weer kunt dichtschroeven zonder verdere afstelling ?
Verder nog een opmerking over de olie damper speling; in Haynes staat dat dit 1.1-1.9mm moet zijn. Dit nagemeten bleek t 0.7 mm te zijn. Daarna heb ik gelukkig ook de Volvo Service Manual (greenbook) erop nageslagen en hier staat dat de speling 0.4-0.8 mm moet zijn. Dus niks aan de hand. Er staat trouwens verder nergens beschreven hoe je de speling zou kunnen aanpassen, of moet je dan gewoon een nieuwe damper hebben ?
Het type is AUD 331. Nu lees ik in de Haynes dat je na het vervangen van de naald en de jet altijd moet centreren. Maar in de Volvo service manual (green book) staat bij type AUD 331 "the jet cannot be centered on the plate which is secured to the floatchamber". Betekend dit dat je dus na het vervangen van de naald en de jet de boel gewoon weer kunt dichtschroeven zonder verdere afstelling ?
Verder nog een opmerking over de olie damper speling; in Haynes staat dat dit 1.1-1.9mm moet zijn. Dit nagemeten bleek t 0.7 mm te zijn. Daarna heb ik gelukkig ook de Volvo Service Manual (greenbook) erop nageslagen en hier staat dat de speling 0.4-0.8 mm moet zijn. Dus niks aan de hand. Er staat trouwens verder nergens beschreven hoe je de speling zou kunnen aanpassen, of moet je dan gewoon een nieuwe damper hebben ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
26-08-2012 00:04 #117007
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Centreren jet SU carburateur
Hi Marc,
Geen zorgen. De naald die in de flost moet worden vastgezet blijft altijd een beetje elastisch. Belangrijk is dat je het ding voorzichtig monteert en dat de naald niet verbuigt. Om de montage te controleren schroef je de hoofdsproeier er uit en dan kan je prachtig zien of de punt gecentreerd zit.
De andere controle is de "dynamische". Als de carb's gemonteerd zitten en de motor loopt, dan moeten de zuigers van de SU's mooi simultaan stijgen en dalen en nergens ook maar een spoortje van "hangen blijven" vertonen.
Succes,
Teun
Geen zorgen. De naald die in de flost moet worden vastgezet blijft altijd een beetje elastisch. Belangrijk is dat je het ding voorzichtig monteert en dat de naald niet verbuigt. Om de montage te controleren schroef je de hoofdsproeier er uit en dan kan je prachtig zien of de punt gecentreerd zit.
De andere controle is de "dynamische". Als de carb's gemonteerd zitten en de motor loopt, dan moeten de zuigers van de SU's mooi simultaan stijgen en dalen en nergens ook maar een spoortje van "hangen blijven" vertonen.
Succes,
Teun
Bijlage naald1.jpeg niet gevonden
Bijlage naald2.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 934
26-08-2012 00:05 #117008
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Centreren jet SU carburateur
flost = float
Excuus
Excuus
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26-08-2012 04:12 #117009
door Marc Schunck
Beantwoord door Marc Schunck in topic Centreren jet SU carburateur
Hey Teun, ziet er goed uit. Ga t direct ff controleren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





