Weber in combinatie met een Simons
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-08-2012 12:33 #116327
door Ronald Damme (GAST)
Weber in combinatie met een Simons is gemaakt door Ronald Damme (GAST)
Hallo,
Omdat mijn voormalige stromberg en spruitstuk flink wat lekkage begon te vertonen heb ik besloten alles in 1 keer te vervangen door een weber (32/32) met Simons.
Vrijdag heb ik de set vervangen en het blok ligt nu mooi stil in het motorcompartiment.
Alleen nu als ik op de snelweg rij en plotseling volgas geef begint hij in te houden. Net alsof hij op de rem stapt en vervolgens vol gas geeft. Wat zou dit kunnen zijn?
Ook als je nu volgas geeft dan hoor je het tikken, ik verdenk haast de uitlaat. Zou hij lek kunnen zijn?
iemand enig idee?
BVD
Omdat mijn voormalige stromberg en spruitstuk flink wat lekkage begon te vertonen heb ik besloten alles in 1 keer te vervangen door een weber (32/32) met Simons.
Vrijdag heb ik de set vervangen en het blok ligt nu mooi stil in het motorcompartiment.
Alleen nu als ik op de snelweg rij en plotseling volgas geef begint hij in te houden. Net alsof hij op de rem stapt en vervolgens vol gas geeft. Wat zou dit kunnen zijn?
Ook als je nu volgas geeft dan hoor je het tikken, ik verdenk haast de uitlaat. Zou hij lek kunnen zijn?
iemand enig idee?
BVD
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-08-2012 23:29 #116341
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Weber in combinatie met een Simons
lijkt een verkeerd mengsel.
Lekke uitlaat kan zoiets bijna niet aan liggen, je uitlaatgassen gaan weg uit de motor en thats it, de uitlaat dempt het geluid en zorgt dat de uitlaatgassen van de diverse cilinders elkaar als het ware eruit trekken.
Lekke uitlaat kan zoiets bijna niet aan liggen, je uitlaatgassen gaan weg uit de motor en thats it, de uitlaat dempt het geluid en zorgt dat de uitlaatgassen van de diverse cilinders elkaar als het ware eruit trekken.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2012 10:20 #116350
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Weber in combinatie met een Simons
De sproeiers zijn van groot belang bij de weber carbs. Google maar eens op jetting weber. Erg veel info over op het web en veel afsteltips.
06-08-2012 10:41 #116351
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Weber in combinatie met een Simons
Dit heeft de weber in mijn cabrio ook. Het heeft inderdaad te maken met het mengsel. Waarschijnlijk krijgt hij dan wat teveel in eerste instantie, tot hij oppakt, dan kan hij het wel weer verwerken.
Oplossing zit inderdaad in de sproeierbezetting (al heb ik die ook nog niet gevonden).
Misschien een heel iets kleinere hoofdsproeier proberen?
Wellicht is het Weber Carburettor Manual leuk leesvoer.
Als ik kan vinden waar ik hem heb liggen, mag je die eventueel wel lenen als je wilt.
Oplossing zit inderdaad in de sproeierbezetting (al heb ik die ook nog niet gevonden).
Misschien een heel iets kleinere hoofdsproeier proberen?
Wellicht is het Weber Carburettor Manual leuk leesvoer.
Als ik kan vinden waar ik hem heb liggen, mag je die eventueel wel lenen als je wilt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-08-2012 14:41 #116368
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Weber in combinatie met een Simons
Hallo Ronald,
Ik ben geen groot 32/32 kenner, maar wat ik op de plaatjes op het www zie is dat deze carb een acceleratiepomp heeft.
Daar zou mijn eerste verdenking naar uit gaan. Het membraan kan kapot zijn of de mechanische overbrenging naar de bedieningshevel.
Wat je beschrijft is zeker geen te rijk mengsel, maar de benzinetoevoer die het plotseling openen van de gasklep niet kan bijhouden.
Andere mogelijkheid: als een uitlaat (deels) verstopt zit en je de gasklep opent moet er dus ook meer afgas uit. Als dat wordt tegengehouden gaat het doosje ook hikken.
Was het een nieuwe carburateur?
Succes,
Teun
Ik ben geen groot 32/32 kenner, maar wat ik op de plaatjes op het www zie is dat deze carb een acceleratiepomp heeft.
Daar zou mijn eerste verdenking naar uit gaan. Het membraan kan kapot zijn of de mechanische overbrenging naar de bedieningshevel.
Wat je beschrijft is zeker geen te rijk mengsel, maar de benzinetoevoer die het plotseling openen van de gasklep niet kan bijhouden.
Andere mogelijkheid: als een uitlaat (deels) verstopt zit en je de gasklep opent moet er dus ook meer afgas uit. Als dat wordt tegengehouden gaat het doosje ook hikken.
Was het een nieuwe carburateur?
Succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-08-2012 23:14 #116567
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Weber in combinatie met een Simons
Hallo iedereen,
Bedankt voor jullie reactie's
Lars dat boek heb ik al in bezit, wel zwaar leesvoer. Binnenkort eens de tijd nemen om het te lezen
Teun het was een 2e hands carburateur en er zit inderdaad een accelaratiepomp op. er lekt volgens mij ook een klein beetje benzine uit de carb dus binnenkort maar eens goed nakijk
Mijn vraag betreffende het geknetter was specifiek over de uitlaat. Hoor je een soort geknetter als de uitlaat lek is?
Vandaag is het ophangpunt van de einddemper gescheurt, hebben jullie hier ook last van en hoe hebben jullie dit opgelost?
Bedankt voor jullie reactie's
Lars dat boek heb ik al in bezit, wel zwaar leesvoer. Binnenkort eens de tijd nemen om het te lezen
Teun het was een 2e hands carburateur en er zit inderdaad een accelaratiepomp op. er lekt volgens mij ook een klein beetje benzine uit de carb dus binnenkort maar eens goed nakijk
Mijn vraag betreffende het geknetter was specifiek over de uitlaat. Hoor je een soort geknetter als de uitlaat lek is?
Vandaag is het ophangpunt van de einddemper gescheurt, hebben jullie hier ook last van en hoe hebben jullie dit opgelost?