Afstellen b18d met weber carburateur

• Thijs van der Herik
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 17:33 #114437 door Thijs van der Herik
Afstellen b18d met weber carburateur is gemaakt door Thijs van der Herik
Goedmiddag,

Graag wilde ik jullie mening horen over het fijn afstellen van de motor van mijn volvo amazone.
Ik heb er een b18d motor ingezet nadat de orginele motor in elkaar gedraaid was.
Omdat ik voor de oude motor een nwe nokkenas en carburateur gekocht had(zenith vervanger weber enkel) heb ik deze gemonteerd. Weten jullie wat ik voor co waarde ongeveer moet aanhouden voor het afstellen van deze combinatie? Ook weet ik de staat van de orginele b18d carb niet.
Nu zit er een onsteking op met een vacuumvervroeger omdat deze was gereviseerd maar bij de motor zat er 1 zonder vervroeger maar deze heeft een opknapbeurt nodig. Wat is het beste te monteren en met welke afstelwaarde's?

De motor loopt goed maar draait voor mijn gevoel veels te rijk. Dit ruik je vooral met de stationaire loop. Ook zie je het volgens mij aan de verkleuring van de olie ( snel zwart). Compressie goed en vermogen zat...

Hebben jullie advies???? Of hetzelfde meegemaakt?

Alvast bedankt

Thijs van den Herik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Thijs van der Herik
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2012 17:45 #114439 door Thijs van der Herik
Beantwoord door Thijs van der Herik in topic Afstellen b18d met weber carburateur
Oja en dat nog iets,

Koude start met de choke aan is perfect maar een start na aankomst en dan weer weg ( motor afgekoeld of lauw) gaat niet in 1 keer. 2 of 3 keer starten of volgas geven en dan doorstarten. Daarna loopt het dan weer goed.

Bekent???? Wel eens meer gemaakt??.

Ik dacht eerst aan een vapor lock en dus de benzine leiding verlegt van over het kleppendeksel naar voren dat de leiding minder hoog is maar dit geeft geen resultaat. Ook is de benzine toevoer pfect en gelijk voorradig want er zit een elektronische opvoermembraampompje tussen. ( ivm lang stilstaan en dan niet te lang doorstarten).

Alvast bedankt voor jullie tijd..

Thijs van den Herik

Volvo amzone b18d uit 1966

• Ferrie
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-06-2012 18:22 #114441 door Ferrie
Beantwoord door Ferrie in topic Afstellen b18d met weber carburateur
Hallo,

een B18D heeft geen vacuümvervoeging. Ik stel de ontsteking op ca. 8 graden bij 750 rpm.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD