Benzinemeter slaat op hol?
- Niels van de Ven
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-06-2012 09:07 #114281
door Niels van de Ven
Benzinemeter slaat op hol? is gemaakt door Niels van de Ven
Goedemorgen!
Als mijn benzinemeter rond de helft staat begint hij raar te doen, dit verergert naar mate de benzine verder leeg raakt.
Als de tank bijna leeg is (althans dat vermoed ik, want ik kan niet zien hoe vol die is :roll: ) dan gaat de naald nog verder op en neer, helemaal vanaf de ene naar de andere kant.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
Alvast bedankt!
Niels
Als mijn benzinemeter rond de helft staat begint hij raar te doen, dit verergert naar mate de benzine verder leeg raakt.
Als de tank bijna leeg is (althans dat vermoed ik, want ik kan niet zien hoe vol die is :roll: ) dan gaat de naald nog verder op en neer, helemaal vanaf de ene naar de andere kant.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?
Alvast bedankt!
Niels
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-06-2012 09:13 #114282
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Benzinemeter slaat op hol?
Vermoedelijk een slechte tank-vlotter.
Je kunt hem eens uit de tank schroeven en kijken of er ernstige vervuiling / corrosie zichtbaar is. Voorzichtig schoonmaken wel wel eens helopen maar de kans op zucces is gering.
Wat ook wel eens gebeurt is een slecht massacontact achterop de benzinemeter zelf; maar als dat probleem zich voordoet is dat meestal onafhankelijk van de hoeveelheid brandstof in de tank.
Je kunt hem eens uit de tank schroeven en kijken of er ernstige vervuiling / corrosie zichtbaar is. Voorzichtig schoonmaken wel wel eens helopen maar de kans op zucces is gering.
Wat ook wel eens gebeurt is een slecht massacontact achterop de benzinemeter zelf; maar als dat probleem zich voordoet is dat meestal onafhankelijk van de hoeveelheid brandstof in de tank.
- Niels van de Ven
- Junior lid
-
Minder
Meer
05-06-2012 11:46 #114286
door Niels van de Ven
Beantwoord door Niels van de Ven in topic Benzinemeter slaat op hol?
Bedankt voor de snelle reactie. Ik zal er vanavond eens naar kijken!
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 21:00 #124532
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Benzinemeter slaat op hol?
Wellicht heb ik jou auto gekocht dan want die benzine meter van mij doet precies hetzelfde. die danst de samba op en neer zoals op jouw youtube film (toch geen donkergroene Amazon uit 1967?)
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 21:26 #124534
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Benzinemeter slaat op hol?
Ligt het aan het weer? De mijne doet het ook van mijn Amazon en van mijn Saab!, ik heb al een andere vlotter gemonteerd (in mijn Amazon) en dat maakt niets uit dus ik ga maar een andere benzine meter monteren (als het wat warmer is).
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 21:31 #124537
door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic Benzinemeter slaat op hol?
Ik heb de auto zondag opgehaald en toen zei de verkoper dat de tank bijna vol zat, maar dat is niet helemaal juist ben ik bang.. Hij schiet van de half vol naar vol, maar het kan ook maar zo zijn dat de tank leeg is (en dat terwijl ik in de kou en spits de brienenoordbrug op moest vandaag.. :lol: ) voor het zelfde geld sta ik zonder benzine langs de A16!
- Stam
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-03-2013 23:32 #124554
door Stam
Beantwoord door Stam in topic Benzinemeter slaat op hol?
Heb het ook gehad in mijn amazon, was het weerstandje waar de vlotter contact mee maakt.
Vlotter gedemonteerd en contactpuntje voorzichtig bijgebogen en het was weer goed. Wel op eigen risico, 't is kwetsbaar spul; afbreken gaat vrij gemakkelijk.
De meter geeft daarna ook anders aan hoe vol of leeg de tank precies is!
Een slechte kabel kan natuurlijk ook.
Vlotter gedemonteerd en contactpuntje voorzichtig bijgebogen en het was weer goed. Wel op eigen risico, 't is kwetsbaar spul; afbreken gaat vrij gemakkelijk.
De meter geeft daarna ook anders aan hoe vol of leeg de tank precies is!
Een slechte kabel kan natuurlijk ook.