- Berichten: 53
Afstellen Stromberg 175 cd2se
- Laurens Camfferman
-
- Senior lid
-
Afgelopen weken heb ik mijn Stromberg carburateurs netjes schoongemaakt (ultrasoonreiniger) en weer voorzien van nieuwe membranen, pakkingen e.d. Graag zou ik de naalden en sproeierbuizen willen vervangen, want deze zijn aardig ingesleten. Probleem is echter dat ik carburateurs heb met de fixed jets en fixed needles. Ik heb alleen geen pers om de jets er netjes uit te draaien en nieuwe in te draaien. Zou iemand mij binnenkort eens willen bijstaan in het afstellen hiervan (liefst met CO-meter erbij om e.e.a. echt fijn af te kunnen stellen)? Ik woon in Rotterdam, iemand in de buurt misschien? Of weet iemand misschien een adres waar ze dit tegen een zacht prijsje kunnen doen (en het niet erg vinden als ik graag mee wil kijken :shock: )?
Verder de vraag: welke naalden moet ik nemen? Er zaten B1AP's (237442) in, maar volgens verschillende tabelletjes (waaronder deze: www.networksvolvoniacs.org/mediawiki/ima.../47/Needle_Types.pdf ) staat dat ik B1S's (237350) moet hebben. Op www.lotuselan.net/uploads/stromberg_needle.xls lijkt het alsof B1S een overwegend rijker mengsel zal geven. Wat is wijsheid?
Laatste vraag: ik heb zo'n in-/uitlaatspruitstuk met secundaire throttles (dus 'zo'n omleiding via een verwarmd stuk voor extra goede "atomisatie"). Er zit echter veel speling op de asjes hiervan. Ik heb al meermaals gelezen dat mensen deze eruit halen en de gaten ervan afsluiten met een boutje (allereerst natuurlijk draad tappen...). Het schijnt zelfs te schelen in vermogen. Is dit een goede keuze of moet ik toch op zoek gaan naar revisieonderdelen?
Laurens
PS: foto's van vóór en na reiniging
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
- Berichten: 504
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar naar verluidt kan je de fixed jets ombouwen naar verstelbare jets ......
Kijk o.a. op www.csb-zeller.de/umbaukit.htm
(er zijn nog 2 andere adressen, 1x in Duitsland en 1x in Engeland, maar die zijn duurder....)
Eénmaal omgebouwd lijkt me het afstellen daarna veel gemakkelijker !
(Mocht je dit doen, dan ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Heb het zelf nog niet gedaan, want overweeg naar 100% LPG over te stappen, met een throttle body ipv carburateur(s).... en uiteraard een veel grotere LPG tank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Prachtige plaatjes ! zal de revisie ook documenteren en hier terugmelden
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Camfferman
-
- Senior lid
-
- Berichten: 53
Totaalprijs: krappe 70 euro inclusief 2 naalden en het arbeidsloon. Wat mij betreft nette prijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 78
€70 voor dat werk is een nette prijs. Het stellen blijft toch een lastige klus, ik heb ze met wat tips tijdens een afstel dag redeglijk netjes kunnen afstellen maar met een ombouw kit gaat dit stukken makkelijker. Ik vind het alleen wat prijzig voor een werkje wat je maar heel weinig uit hoeft te voeren...
164 - daily driver
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
- Berichten: 504
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 78
Ik doe het vaker maar dan dmv naalden verplaatsen. Ik ga niet naar een garage dus die kosten heb ik niet, ik wil zoveel mogelijk alles zelf doen en tot nu toe lukt dat nog prima. Het CO meten kan op een sleuteldag maar voor een APK is dit niet nodig omdat mijn 164 van mei '73 is. Dit is pas een verplichte meting bij auto's vanaf november '73 (was me verteld bij de APK boer)"R. Vijgenboom" schreef:
Prijzig ? Zeker, maar alles is relatief : 2x naar de garage is al duurder ....... en afstellen zou je toch eigenlijk minimaal 1x per jaar moeten doen .....
164 - daily driver
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
- Berichten: 504
(Strombergs zijn er in vele varianten geweest :
- vaste naald en vaste sproeier
- verstelbare naald en vaste sproeier
- vaste naald en verstelbare sproeier )
De Strombergs van Laurens hebben vaste naalden en vaste sproeiers .... (en die van mij dus ook) - dan heb je voor afstellen alleen de stelschroef, en daar doe je niet zoveel mee !
Dat het CO gehalte (voor de APK keuring) niet van belang is, is geheel voor rekening van jouw APK boer; het zou in ieder geval wel in je eigen belang moeten zijn .......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 78
Het CO gehalte is ook van belang voor mij en wordt op sleuteldagen (en bij de APK boer) gemeten. Ik heb zelfs binnenkort een eigen CO meter! Heb er een op de kop kunnen tikken voor weinig ( 2x garagebezoek
164 - daily driver
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





