Chromen uitlaatpijpjes vervangen door RVS P1800

Lees meer
31-05-2012 08:52 #114130 door Boele Braaksma
Chromen uitlaatpijpjes vervangen door RVS P1800 is gemaakt door Boele Braaksma
Ik zit te twijfelen om bij de 1800 de chromen uitlaatpijpjes te laten buigen van RVS. Volgens mij zijn ze namelijk nergens te koop. Ik heb vorig jaar twee nieuwe gekocht bij het VOD, die zijn echter alweer geroest.
Nu heb ik ooit gehoord dat wanneer je RVS aan een stalen demper monteert, het RVS alsnog gaat roesten/oxideren. Klopt dat?

RVS is goed te polijsten als je de pijpjes buigt. Bij een bedrijf in de buurt vinden ze twee pijpjes buigen niet echt opschieten en betaal ik de hoofdprijs. Wie ziet zoiets ook wel zitten? Ik kan dan vragen wat het voor meerdere sets kost. De originele kosten ongeveer 50euro. Voor RVS heb ik er niet meer dan 75euro voor over. Het is immers maar een glimmertje...



Heeft een van jullie hier een idee voor? De maten zijn 40mm uitwendig, 38 inwendig, het pijpje is 31cm hoog. Lengte ben ik vergeten te meten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-05-2012 20:50 #114152 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Chromen uitlaatpijpjes vervangen door RVS P1800
Even een mailtje naar scandcar doen die kunnen losse rvs delen op bestelling leveren mischien dit ook wel en anders mischien nordicar, dries etc mischien ook wel.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2012 14:20 #114171 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Chromen uitlaatpijpjes vervangen door RVS P1800
Scandcar gebeld, zij leveren echter complete sets van Ferritta. Geen mogelijkheid tot losse delen.

Maar dan blijft de vraag: in hoeverre gaat de combinatie tussen RVS en staal verkeerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2012 17:43 - 01-06-2012 18:55 #114180 door 02114-dummy
Beantwoord door 02114-dummy in topic Chromen uitlaatpijpjes vervangen door RVS P1800
RVS lassen aan koolstofstaal (CS) is prima te doen, alleen moet wel het juiste vulmateriaal gebruiken of laselectrode.
In de industrie waar ik werkzaam ben wordt dit veel gedaan.
Wat er gaat corroderen is het CS en niet het RVS, maar dan wel net naast de las, daar is het metaal veeal verarmt ( carbide vorming) en dus corrosie gevoeliger.

Volvo XC70, T5, aut, 2016, USA import,
Volvo Amazon Kombi P221 1965, B18, M41(Verkocht mei-2023),

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
01-06-2012 18:41 #114182 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Chromen uitlaatpijpjes vervangen door RVS P1800
Stuur een mailtje naar Ferrita om te zien wat er mogelijk is. Ze hebben een erg overzichtelijke website met contact gegevens en webshop. www.ferrita.com/

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2012 22:07 #114193 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Chromen uitlaatpijpjes vervangen door RVS P1800

"Frans Birnie" schreef:
RVS lassen aan koolstofstaal (CS) is prima te doen, alleen moet wel het juiste vulmateriaal gebruiken of laselectrode.
In de industrie waar ik werkzaam ben wordt dit veel gedaan.
Wat er gaat corroderen is het CS en niet het RVS, maar dan wel net naast de las, daar is het metaal veeal verarmt ( carbide vorming) en dus corrosie gevoeliger.


Er hoeft niet aan staal gelast te worden, de pijpjes kunnen er los overheen geschoven worden. Het gaat meer om het feit dat staal en RVS met elkaar in aanraking komen.

Ik zal Ferritta eens mailen, wellicht goedkoper dan laten buigen. Al is dat wel mooi te polijsten weet ik uit ervaring van kitcars.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2012 09:12 #114241 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Chromen uitlaatpijpjes vervangen door RVS P1800
Ik heb al vele jaren RVS-pijpjes aan mijn gewone stalen uitlaat gemonteerd en geen probleem kunnen vaststellen, ook bij het vervangen van de achterste uitlaatpot kon ik ze goed demonteren en was er niets bijzonders te zien. Problemen komen er alleen als er genoeg water op deze verbinding aanwezig is, anders is de stroomkring niet rond en vindt er maar een heel langzame corrosie plaats. Daar ik echter een 1800S heb die origineel rechte eindpijpjes heeft had ik het probleem met het buigen niet.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.