benzinetoevoer naar de motor

• Coos Salomé
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2012 23:18 #114004 door Coos Salomé
benzinetoevoer naar de motor is gemaakt door Coos Salomé
dag volvo-ers,

Ik heb een probleem met mijn amazon B18 met een carb stromberg 175 cd2. Ik heb de Volvo net een maand. Tot heden reed de Amazon prima, al rook die wel enigszins naar benzine onder het rijden en in de garage. Echter nu start de motor niet meer. Benzinetoevoer van de benzinepomp werkt in ieder geval. Als ik benzine in de luchttoevoer doe, loopt de motor even. De ontsteking e.d. lijkt het dus niet aan te liggen. De benzine lucht is trouwens ook verdwenen. Ben nu de werking van de carb aan het bestuderen.
Heeft iemand een tip voor mij hoe dit aan te pakken voordat ik de carb of onderdelen ervan ga demonteren?

alvast dank voor reacties
Coos

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2012 00:12 #114011 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic benzinetoevoer naar de motor
Even een plaatje van de carburateur erbij pakken.
En je vlotterkamer eraf halen staat hier geen benzine in en krijg hij wel benzine uit de slang dan is je vlotternaald versleten.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• p
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-05-2012 06:57 #114048 door p
Beantwoord door p in topic benzinetoevoer naar de motor
vlotter blijft kleven, iemand laten starten, en met hamertje tikken geven tegen de vlotterkamer, begint hij te stotteren, dan bliijft uw vlotter kleven, het kan ook zijn dat uw probleem zo is opgelost, bij mij was het dit geval, groeten BP.

• Coos Salomé
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2012 23:06 #114236 door Coos Salomé
Beantwoord door Coos Salomé in topic benzinetoevoer naar de motor
Dank voor de tips. Ik heb de laatste tip eerst uitgevoerd (tikken met hamertje tegen de vlotterkamer) en het werkte als een speer. Motor sloeg aan en bleef vervolgens na een ritje van 20 km goed lopen. Super bedankt.
Houdt dit trouwens in dat de carb toch een keer geheel schoongemaakt moet worden?

Coos

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD