Stromberg carb reviseren of tweedehands?

• R.P. Leuvenink
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
Meer
29-04-2012 11:07 #113252 door R.P. Leuvenink
Stromberg carb reviseren of tweedehands? is gemaakt door R.P. Leuvenink
Zo, ik had mijn Amazon acceptabel gemaakt voor de trouwerij en afgelopen vrijdag erg veel positieve reacties gehad op mijn Amazon. (zal binnenkort ff fotootje plaatsen) Nu wil ik rustig aan de leuke aandachtspunten beginnen.

Eén daarvan is dat hij slecht (of niet meer: durf niet te proberen..) loopt op benzine. Hij heeft jaren alleen op LPG gelopen en denk dat die naald (het is een enkele Stromberg) erg moet zijn ingesleten en daardoor geen mooie benzine sproei maakt. (klopt die gedachte?)

Wat zouden jullie doen: uit elkaar halen schoonmaken en bekijken of hij t zou moeten kunnen doen, of een goede tweedehandse kopen (weet iemand één?) of reviseren?

Ben redelijk technisch maar vind de effecten van verschillende carburateurs groter dan dat ik kan bevatten. Ik bedoel: er hangt 'iets magisch' om carbs: een kleine afstelling kan grote gevolgen hebben en dat vind ik moeilijk te begrijpen. :?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2012 21:30 #113267 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Stromberg carb reviseren of tweedehands?
Een enkele Stromberg afstellen is niet moeilijk.
Zoals je het beschrijft denk ik dat de naald inderdaad versleten is, jarenlang alleen op LPG rijden is onverstandig. Regelmatig even op benzine rijden voorkomt deze problemen, om te voorkomen dat de naald slijt kun je een vacuum systeem te maken die de naald optrekt bij rijden op LPG. Kijk maar eens bij eerdere posts.

Als hij helemaal niet op benzine rijdt kan je memberaan zijn gescheurd, even de 4 schroefjes van de bovenzijde losmaken en voorzichtig eraf halen en je weet het.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-04-2012 11:04 #113282 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Stromberg carb reviseren of tweedehands?
Rust roest, zo ook met benzine die niet meer door een carburateur stroomt. En daar zijn ze nu eenmaal voor gemaakt.
Voordat je de boel uit elkaar haalt probeer eens iets simpels: neem wat perslucht (als je geen compressor hebt kan je een busje nemen zoals die te koop zijn om computers en andere electronica te reinigen) en blaas de carburateur gewoon even door.
Ik heb dit al zo vaak langer bestaande problemen zien oplossen. Het beste kan je daartoe de benzineslang van de pomp afkoppelen en daar de lucht op aansluiten.
Een versleten naald zorgt er namelijk niet voor dat er geen benzine meer stroomt.

Groet,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD