Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-04-2012 17:34 #112588 door René Besseling
Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest is gemaakt door René Besseling
Amazon combi amper 2 weken in m'n bezit, breekt de uitlaat af vlak voor de eerste demper. Lijkt me verstandig om de hele voorpijp ter vervangen, want die ziet er eigenlijk over de hele lengte niet meer erg jofel uit. Eens even gesnuffeld bij mijn favouriete webshop (marktplaats) en kwam daar advertentie 537897552 tegen: "Uitlaat voorpijp Volvo Amazon Alle types 1967-70", 84 euro. Ook eens gekeken bij Dries via www.volvoklassiekerswebshop.nl en kwam daar het volgende tegen: "Uitlaatset STANDAARD dubbele voorpijp COMBI Passend op de amazon combi )P220) bouwjaar 67-70, B18 B20" €194.75. Scheelt nogal. Nou vroeg ik me af: waar zit dat prijsverschil in? Kwaliteit/materiaalkeus? Of is die pijp van Marktplaats misschien niet geschikt voor de combi (te kort of zo)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2012 18:56 #112595 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest
De uitlaatset is waarschijnlijk de complete uitlaat van voor naar achter voor auto's met een dubbele voorpijp, let wel de voorpijp zit er meestal niet bij!
Ik zie dat er bij Scandcar wel een voorpijp erbij zit mischien bij dries ook wel? volvoonderdelen.com/Amazon-220/Uitlaat/U...20-1967-compleet-55/
Die voorpijp is trouwens wel erg duur voor op marktplaats, zou toch goedkoper moeten zijn dan in de winkel maar in de winkel is hij goedkoper!

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-04-2012 22:43 #112624 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest

"Kevin de Leuw" schreef:
De uitlaatset is waarschijnlijk de complete uitlaat van voor naar achter voor auto's met een dubbele voorpijp, let wel de voorpijp zit er meestal niet bij!
Ik zie dat er bij Scandcar wel een voorpijp erbij zit mischien bij dries ook wel? volvoonderdelen.com/Amazon-220/Uitlaat/U...20-1967-compleet-55/
Die voorpijp is trouwens wel erg duur voor op marktplaats, zou toch goedkoper moeten zijn dan in de winkel maar in de winkel is hij goedkoper!

Hoi Rene Besseling,

Heb je al bij de advertenties gekeken? Ik heb nog een goede dubbele voorpijp liggen voor de Combi. Ik kan er niets meer mee. Voor 15euro is hij van jou. Af te halen in Zeist.

Ik hoor het wel of je dit interessant vind.

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-04-2012 08:06 #112634 door René Besseling
Beantwoord door René Besseling in topic Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest
Ha Boele,

Da's een mooie deal, maak ik graag gebruik van! Ophalen is niet zo handig omdat ik in Maastricht woon en... eh... een kapotte uitlaat heb ;) Ik zie in de advertentie dat je oorspronkelijk een complete uitlaat te koop had, is daar behalve de voorpijp nog wat van over? Of alles al los verkocht? Beetje reserveonderdelen op de plank kan namelijk geen kwaad, denk ik.

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-04-2012 08:24 #112635 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest
Hallo,

voor die 194,75 krijgt u een complete uitlaat vanaf spruitstuk t/m laatste demper inclusief alle klemmen, rubbers en pakking. Prijs in www.volvoklassiekerswebshop.nl is altijd inclusief de BTW! Opsturen is 8 euro. En als je een noodreparatie kunt uirvoeren mag je bij mij gratis gebruik maken van de hefbrug om de nieuwe uitlaat te monteren.

Succes! Dries Bakkenes.

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-04-2012 09:29 #112639 door René Besseling
Beantwoord door René Besseling in topic Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest
Hoi Dries,

OK, dat verklaart het prijsverschil en bedankt voor het aanbod van de brug, maar ik denk dat ik ook een eind kom door gewoon onder de auto te kruipen. Ben ik nog sneller klaar ook (anders eerst naar Barneveld rijden ;)

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
11-04-2012 21:30 #112661 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest
De kwik fit om de hoek heeft deze ook hoor.
Bij Bosal staat ie ook gewoon in de prijslijst.
Wat is nu besparen?

Amazon Combi '66

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
11-04-2012 22:25 #112668 door René Besseling
Het gaat mij niet persé om besparen, uiteindelijk kost goed spul het minste (in elk geval wat ergernis betreft). Wilde alleen weten waar het verschil precies in zat, maar de prijs van Dries ging om een complete uitlaat. Maar goed om te weten dat ik ook bij de lokale knalpotboer terecht zou kunnen, met mijn andere auto (die 20 jaar jonger is) ligt dat lastiger... :mrgreen:

• René Besseling
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-04-2012 14:51 #112779 door René Besseling
Iedereen bedankt voor het meedenken, nieuwe voorpijp zit eronder! Alleen nog ergens een nieuwe pakking zien te vinden en die ertussen zetten, de boel lekt nou licht.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-04-2012 15:02 #112780 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Uitlaat voorpijp Amazon Combi doorgeroest
En even wat uitlaatcement ertussen smeren, dan weet je zeker dat de boel weer goed dicht zit.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD