(koolstof-) filter benzinedampen 1800es

Lees meer
04-04-2012 12:26 #112365 door union bp poelaert
(koolstof-) filter benzinedampen 1800es is gemaakt door union bp poelaert
Volvo-mannen & vrouwen!
naast de luchtfilter, vooraan achter de grille, zit een soort (koolstof-)filter die de benzinedampen recupereert en naar het inlaatspruitstuk stuurt. (ken de naam niet). Helaas roestig en ik krijg de filter er niet uit. Waar kan ik dit potje vinden? Bij scandcar kan ik dit niet vinden. (tenzij ik blind ben...). Iemand ervaring met dit "ding". Dank B.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2012 12:32 #112367 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic (koolstof-) filter benzinedampen 1800es
Mijn ervaring van mijn amerikaanse 144F is beperkt tot het verwijderen van dit kreng. En de aansluiting op de tank afdoppen. Als er dan tenminste wel een ventilatieslang op de tank overblijft.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2012 13:35 #112373 door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic (koolstof-) filter benzinedampen 1800es

"Rob Spoon" schreef:
Mijn ervaring van mijn amerikaanse 144F is beperkt tot het verwijderen van dit kreng. En de aansluiting op de tank afdoppen. Als er dan tenminste wel een ventilatieslang op de tank overblijft.


dank je Rob! Waarom is dit een kreng !? Kan ik niet gewoon het geheel origineel houden en gewoonweg vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2012 14:30 #112376 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic (koolstof-) filter benzinedampen 1800es
In de 144 is het een ruimtevretend, roestend en betrekkelijk zinloos ding, in een hoek van de motorruimte. Een kreng dus. In de 1800 is de ruimte vóór de radiator verder niet echt bruikbaar of gebruikt, dus minder lastig. Maar toch betrekkelijk zinloos. maar als jij inderdaad origineel wilt blijven, moet je een ander zoeken. Dat lukt vast wel. Even advertentie maken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2012 01:29 #112388 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic (koolstof-) filter benzinedampen 1800es
Het is een 70er jaren koollstof filter, destijds verplicht gesteld voor de Amerikaanse-Californische- export.
Is door Volvo zelf geplaatst.
Persoonlijk vond ik het een dermate leuke accessoire, ook nog milieu vriendelijk, dat ik hem bij de restauratie heb gehandhaafd.
Geactiveerde kool, in de volksmond Norit, is welliswaar niet werkzaam bij diarree maar als filter voor de benzinedampen (inmiddels zonder lood) werkt het prima, zo af en toe vervangen is een kleine moeite.
Weety iemand op dit forum hoe frequent je dit moet vervangen ? heb daar geen data over kunnen vinden.

Ik heb er nog een liggen, dus als je hem origineel wil houden en een intacte zoekt, neem dan even contact op.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-04-2012 10:15 #112396 door union bp poelaert
Beantwoord door union bp poelaert in topic (koolstof-) filter benzinedampen 1800es
Ed, bericht verzonden.... om de 40.000km staat er in mijn manual.
Groet
B

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.