lpg valt steeds uit
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 23:04 #111870
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
lpg valt steeds uit is gemaakt door Marcel Smelter (GAST)
Beste liefhebbers,
Mijn lpg valt steeds onverwacht uit en ben benieuwd wat voor waarde eigenlijk de bobine moet geven om mijn lpg veiligheidsrelais moet laten werken.
De bedrading lijkt goed evenals het relais.
Ik weet dat de draad om de bobinekabel ongeveer 10 wikkeling moet hebben om voldoende input te krijgen maar wat voor een waarde zou ik moeten meten bij het relais? De gas/benzine schakelaar heb ik al vervangen.......
gr marcel
Mijn lpg valt steeds onverwacht uit en ben benieuwd wat voor waarde eigenlijk de bobine moet geven om mijn lpg veiligheidsrelais moet laten werken.
De bedrading lijkt goed evenals het relais.
Ik weet dat de draad om de bobinekabel ongeveer 10 wikkeling moet hebben om voldoende input te krijgen maar wat voor een waarde zou ik moeten meten bij het relais? De gas/benzine schakelaar heb ik al vervangen.......
gr marcel
Amazon Combi '66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-03-2012 23:22 #111871
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic lpg valt steeds uit
Valt steeds uit, start en loopt wel even op LPG? En valt daarna pas uit? Voldoende koelwater?
Als de motor wel start en even loopt, is het veiligheids-relais met schakeling in orde. Ik weet niet wat voor waarde de bobinekabel moet geven, nooit gemeten.
Als je contact maakt, hoor je het relais klikken en stroomt er gas?
Is de LPG instelling nog hetzelfde als toen de motor wel netjes liep?
Als de motor wel start en even loopt, is het veiligheids-relais met schakeling in orde. Ik weet niet wat voor waarde de bobinekabel moet geven, nooit gemeten.
Als je contact maakt, hoor je het relais klikken en stroomt er gas?
Is de LPG instelling nog hetzelfde als toen de motor wel netjes liep?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-03-2012 23:28 #111872
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic lpg valt steeds uit
Bij mij is precies dezelfde klacht ooit verholpen door het vervangen van het veiligheidsrelais. Probeer deze eens kort te sluiten.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-03-2012 13:03 #111877
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic lpg valt steeds uit
Die draad die je om de bobinekabel draait kun je ook rechtstreeks op de min-aansluiting van de bobine plaatsen, misschien werkt dat beter. Ik heb meer vertrouwen in het rechtstreeks aansluiten dan een paar wikkelingen rond een kabel. (puur mijn gevoel)
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2012 09:35 #111938
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic lpg valt steeds uit
Erik, weet je zeker dat dat dan dezelfde relais zijn?
maw is een relais dat geschikt is om via wikkelingen rond de hoogspanningskabel de pulsen op te pikken ook geschikt om direct op de - van de bobine aangesloten te worden?
maw is een relais dat geschikt is om via wikkelingen rond de hoogspanningskabel de pulsen op te pikken ook geschikt om direct op de - van de bobine aangesloten te worden?
Groet, Hans
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2012 09:40 #111939
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic lpg valt steeds uit
Marcel, eventueel even met een testlampje in de auto checken of de spanning (geschakeld door veiligheidsrelais) wel/niet aanwezig blijft bij uitval van het LPG systeem.
en anders inderdaad het veiligheidsrelais overbruggen om te checken. let hierbij wel op, want met contact aan en afgeslagen motor blijft de LPG gewoon doorlopen! dit is dan pas te stoppen met de LPG schakelaar of je contact uit te zetten (ervan uitgaande dat de installatie correct achter het contactslot is geschakeld).
en anders inderdaad het veiligheidsrelais overbruggen om te checken. let hierbij wel op, want met contact aan en afgeslagen motor blijft de LPG gewoon doorlopen! dit is dan pas te stoppen met de LPG schakelaar of je contact uit te zetten (ervan uitgaande dat de installatie correct achter het contactslot is geschakeld).
Groet, Hans
24-03-2012 12:08 #111946
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic lpg valt steeds uit
Er is geen ander relais voor de pulskabel vanaf wikkelingen of een vaste aansluiting. Voor de functie werken beide methoden gelijk. Zoals Hans al zei: probeer de LPG voeding even zonder veiligheidsrelais. Dus geschakelde 12V voeding op de LPG klep en de verdamper. NB! Dan stroomt LPG zodra je contact maakt, ook als de motor niet draait.
Daarna bleek bij mij dat het LPG veel te rijk stond.
Daarna bleek bij mij dat het LPG veel te rijk stond.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2012 12:28 #111949
door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic lpg valt steeds uit
Als het goed is zit er ook nog een afsluiter bij de tank, die afsluiter kan ook kuren vertonen .
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2012 15:52 #111951
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic lpg valt steeds uit
Het blijkt dat de spanning wegvalt op de afsluiter van de verdamper, als ik wild de benzine/gas schakelaar bedien gaat het even beter.
Ik heb nét een ander veiligheidsrelais geregeld en denk dat het daar in zit.
Op het relais staat ook 1,5 sec en dat zou zeggen bij afslaan van de motor dat het max 1,5 sec duurt voor het afsluiten en dus net wat mijn lpg ook doet.
Wel aan willen slaan en na 1 sec uitvallen van de spanning op de afsluiter.
Het benzine/lpg schakelaar heb ik al uit voorzorg vervangen.
Bedankt voor het meedenken heren.
Ik heb nét een ander veiligheidsrelais geregeld en denk dat het daar in zit.
Op het relais staat ook 1,5 sec en dat zou zeggen bij afslaan van de motor dat het max 1,5 sec duurt voor het afsluiten en dus net wat mijn lpg ook doet.
Wel aan willen slaan en na 1 sec uitvallen van de spanning op de afsluiter.
Het benzine/lpg schakelaar heb ik al uit voorzorg vervangen.
Bedankt voor het meedenken heren.
Amazon Combi '66
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-06-2012 17:54 #115273
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic lpg valt steeds uit
Weer hetzelfde helaas. nu maar proefrijden met een doorgelust veiligheidsrelais met wat proeflampjes.
Het vervelende is dat de auto vrijwel niet op benzine loopt.
Ik ga ook maar op zoek naar een revisiesetje voor de verdamper, die is minimaal 15 jaar oud.....
gr marcel
Het vervelende is dat de auto vrijwel niet op benzine loopt.
Ik ga ook maar op zoek naar een revisiesetje voor de verdamper, die is minimaal 15 jaar oud.....
gr marcel
Amazon Combi '66