lekkage Weber
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-03-2012 11:12 #111817
door 05703-dummy
Groet, Hans
lekkage Weber is gemaakt door 05703-dummy
ik kwam er achter dat het buisje van m'n Weber waar de benzineslang op zit enigzins los in de carburateur zit en hierdoor lekt.
ik kan het buisje ronddraaien en iets in-/uitschuiven maar kan het er niet uit halen.
hoe zit dit vast cq hoe hoort dit vast te zitten en hoe kom ik van die lekkage af (anders dan op LPG rijden zoals ik nu doe)?
ik kan het buisje ronddraaien en iets in-/uitschuiven maar kan het er niet uit halen.
hoe zit dit vast cq hoe hoort dit vast te zitten en hoe kom ik van die lekkage af (anders dan op LPG rijden zoals ik nu doe)?
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-03-2012 10:09 #111900
door 05703-dummy
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-03-2012 17:03 #111918
door Jan Oudijk
Beantwoord door Jan Oudijk in topic lekkage Weber
Hallo Hans,
Die buisjes zijn meestal ingegoten .
Door het trillen van de slang etc .ontstaat er ruimte in het gegoten aluminium huis waardoor het los gaat zitten .Solderen of iets dergelijks is uit den boze ,door het grote zink gehalte in het aluminium ,gaat dit niet,
Probeer het eventueel met kneedbaar metaal ,dan wel de plaats van hechting een beetje opruwen.
Veel succes met de reparatie.Gr Jan Oudijk.
Die buisjes zijn meestal ingegoten .
Door het trillen van de slang etc .ontstaat er ruimte in het gegoten aluminium huis waardoor het los gaat zitten .Solderen of iets dergelijks is uit den boze ,door het grote zink gehalte in het aluminium ,gaat dit niet,
Probeer het eventueel met kneedbaar metaal ,dan wel de plaats van hechting een beetje opruwen.
Veel succes met de reparatie.Gr Jan Oudijk.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-03-2012 17:44 #111922
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic lekkage Weber
Ik heb het een keer gedicht met een 2 componenten goedje van bison, wordt verkocht als vloeibaar metaal in 2 gelijke spuiten.
Is brandstofbestendig maar ging na 1 jaar toch weer lekken.
Als tijdelijke oplossing is het wel wat.
Is brandstofbestendig maar ging na 1 jaar toch weer lekken.
Als tijdelijke oplossing is het wel wat.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2012 09:24 #111937
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic lekkage Weber
bedankt voor de reacties; 2x dezelfde tip, het proberen waard dus 
volgens mij heb ik dat goedje nog ergens liggen, heb er ooit een kleine reparatie aan een lichtmetalen-velg (cosmetisch niet constructief!) mee uitgevoerd en hoewel de band er tegenaan drukt zit 't nog steeds.
ik ga 't proberen en laat nog wel ff horen of 't gelukt is!
volgens mij heb ik dat goedje nog ergens liggen, heb er ooit een kleine reparatie aan een lichtmetalen-velg (cosmetisch niet constructief!) mee uitgevoerd en hoewel de band er tegenaan drukt zit 't nog steeds.
ik ga 't proberen en laat nog wel ff horen of 't gelukt is!
Groet, Hans