Deukje gasstang

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-03-2012 17:10 #111742 door Daan van Oosten Slingeland
Deukje gasstang is gemaakt door Daan van Oosten Slingeland
Tijdens mijn avontuur met de carburateurs (zie andere topic) nog een keer het hele gasstangsysteem nagelopen. Toen ik het plaatste stoorde het me al, maar nu zie ik dat het ook een goede afstelling dwarszit: er zit een deuk in een deel van de gasstang, waar deze tegen de stop valt (zie foto, deze is overigens van een andere gasstang die ik nog heb liggen, de deuk in m'n auto is een stuk groter...). Op het eerste gezicht niet zo'n probleem, maar hierdoor valt de stang tever terug, waardoor het verbindingsstangetje weer klem komt te zitten met allerlei slijtage e.d. tot gevolg.




Is dit iets dat ondertussen iedereen al heeft, moet ik me er iets van aantrekken, is het nog in goede staat te (ver)krijgen?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2012 17:40 #111743 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Deukje gasstang
zo'n uitsparinkje zie ik ook bij mij zitten, ± 2 cm boven de stop. Het hoort er blijkbaar zo te zitten.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-03-2012 22:21 #111757 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Deukje gasstang
Dat het bij jou ook zo is, en waarschijnlijk bij vele anderen, wil niet zeggen dat het er zo hoort er zitten... Het lijkt er bij mij op dat het er in de loop der jaren meer ingesleten is, dat zal dus bij de meeste auto's gebeurd zijn.

Het vervelende ervan is dus dat het verbindingsstangetje tussen het ding op de foto en de stang tussen de SU's nu op de grote stang komt te rusten, waardoor dit erg hard lijkt te slijten.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2012 00:06 #111769 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Deukje gasstang
Hallo Daan,

Het deukje is er zeker in gesleten en het hoort er ook niet te komen bij een goed afgesteld stangenstelsel.
De leeftijd van onze auto's maakt alleen dat dit soort dingen gebeuren.
Toen ik mijn dubbele SU's monteerde waren de stangen ook niet goed meer, dus heb ik zelf nieuwe gemaakt.
Mocht er iemand nog behoefte aan hebben: alles is te maken, messing of RVS 316. Stelstangen met aan een zijde linkse draad (uiteraard). Verbindingen dmv hardsolderen.

Groet,
Teun


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.