Losse sproeierbruis SU

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Afwezig
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
18-03-2012 12:09 #111729 door Daan van Oosten Slingeland
Losse sproeierbruis SU is gemaakt door Daan van Oosten Slingeland
Zaterdagmiddagje lekker weer, dus maar even kleppen stellen en de rest nalopen: garantie voor het vinden van nieuwe problemen...

Iets minder dan twee jaar geleden heb ik een dubbele HS6 op m'n B20 gezet, die ik daarvoor volledig heb gereviseerd. Liep aardig op benzine, goed op LPG. In principe rij ik altijd op LPG. Een flinke tijd geleden (ongetwijfeld jaartje terug) had m'n auto wat moeite met starten, dus even op benzine geprobeerd te starten: sloeg goed aan maar begon gelijk erg te stinken naar benzine. Geconcludeerd dat m'n vlotter waarschijnlijk vast zat, teruggeschakeld naar LPG en verder geen aandacht meer aan besteed.

Gisteren leek het mij een mooi moment om daar maar 's naar te kijken, dus auto even laten lopen op benzine en gekeken: benzine spoot eruit! Bleek dat 1 van de twee buisjes tussen vlotterkamer en sproeierbuis los was gekomen uit het zwarte plastic van de sproeierbuis... Voor iets dat praktisch ongebruikt is en nog geen twee jaar op de auto zit vind ik dat overigens niet echt acceptabel, morgen BCCP even bellen of ze dat met me eens zijn.

Ga denk ik nog even proberen om het buisje stevig terug te drukken, maar een snelle poging gisteren leek niet echt te helpen. Vrees dus dat er een nieuwe buis in moet. Iemand nog een mening hierover?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2012 14:22 #111734 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Losse sproeierbruis SU
Wouw linke soep Daan. Volgens mij is dit mogelijk een productie fout tenzij het helemaal is uitgedroogd, maar dan nog. Ik heb net even naar een oude carburateur van mij gekeken die al jaren droog ligt. Het slangetje is minder soepel maar zeker niet gescheurd of los in de zwarte behuizing. Als ik jou was zou ik ook even de buis van de tweede carburateur controleren.
Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2012 00:23 #111770 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Losse sproeierbruis SU
Hallo Daan,

Na de gasstangen ook nog even mijn reactie op dit probleem: De benzineleiding tussen sproeier en vlotterhuis is gewapend en kan bijna niet stuk, tenzij (zoals reeds vermeld) er sprake is van een productiefout of als er bij de montage torsie is ontstaan op deze leiding, want daar kunnen ze niet goed tegen. Ik heb daarom de gewoonte bij SU-revisie om het vlotterhuis los te maken, de benzineleiding in het vlotterhuis te draaien (met in acht nemen van de stand van de sproeier) en dan het geheel weer te monteren. Aardig foutje dat ik hierbij ooit had: de bout die het vlotterhuis aan de body vastzet was niet goed aangedraaid.
Als de motor draait kan het vlotterhuis daardoor zo in trilling komen dat de naald eenvoudig weg niet meer af kan sluiten waardoor de carburateur ook benzine gaat spuiten. Dat duurde een week voordat ik er achter was.

Ik hoor graag hoe het afloopt,
Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Afwezig
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-03-2012 11:27 #111773 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Losse sproeierbruis SU
Even contact gehad met BCCP: de tweede in 20 jaar en kan 'm gewoon terugsturen, krijg een nieuwe. Erg netjes.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.