Gas blijft hangen .

• Wouter Stoop
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-01-2012 21:15 #110090 door Wouter Stoop
Gas blijft hangen . is gemaakt door Wouter Stoop
Ik heb een andere carburateur gemonteerd op mijn Amazon , B16 , 6 Volt op LPG uit 1961. De oude had last van valse lucht.
LPG afstellen ging dus niet echt perfect. Koud starten is een crime. Komt bij dat de bobine een slappe vonk afgeeft .
De LPG aanvoerslang zat in het huis van de carb . en men adviseerde mij om een carb. te monteren met LPG mengstuk er boven.
Ook deze carb. trekt weer valse lucht . Bijkomend nadeel is dat bij het gas geven het gas blijft hangen, doe met mijn voet het gaspedaal een stukje terug. Heb alles gesmeerd en gangbaar gemaakt . Wie heeft tips ? Zal het koud starten beter gaan als ik een nieuwe bobine monteer? Ik heb ook een 123 ignition gemonteerd en ik lees dat je dan maar beter een nieuwe bobine kan monteren .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-01-2012 21:33 #110092 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Gas blijft hangen .
6 Volt blijft een uitdaging met kou en vocht.
Dan houd je bij een beetje extra weerstand niet veel over.
Een nieuwe bobine zou kunnen helpen voor goed lopen van het blok, maar zorg voor een goede (koude) start vooral voor een fitte accu en goede kabelverbindingen.

Voor wat betreft het gas wat blijft hangen: ik weet niet of een 1961-er anders is dan een later type, maar check even of er geen (kachel)slangen tegen de stangen komen, of een vloermat.

• Wouter Stoop
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-01-2012 21:50 #110097 door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Gas blijft hangen .
Slangen zijn vrij . Ik heb nog een gaspedaal die aan de vloer vast zit . Als het gas weer blijft hangen dan draai ik wel aan de gasstang die aan de carburateur vastzit, toeren zakken dan weer. Toch wat schroeven aan de carb. gangbaar of schoon maken?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD