Simons dubbele voorpijp gelijk aan voorpijp 1800E?

Lees meer
12-01-2012 19:55 #109694 door Boele Braaksma
Hallo,

Voor de Combi heb ik voor een leuke prijs een nieuwe Simons uitlaatdemper kunnen kopen. Nu zit er nog de standaard uitlaat onder.

Op onderstaand plaatje staan de nummers van de onderdelen. De voorpijp lijkt vrijveel op die van een 1800E / B20E/B20F
Is die toevallig hetzelfde?
www.performance-parts.nl/images/stories/...025-K2-overzicht.jpg
Ik wil er namelijk niet teveel geld aan uitgeven. Zo hoef ik alleen nog de middendemper en de cardanbocht specifiek voor de combi te vinden.

Mocht er iemand een voorpijp + middendemper voor de Amazon over hebben, houd ik me aanbevolen.

Groeten, Boele

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2012 22:26 #109706 door Sieds Hiddema
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic Simons dubbele voorpijp gelijk aan voorpijp 1800E?
De diameter van een Simons demper (2" inch) is toch groter dan een standaard uitlaat?
Dus alles zal dan van Simons moeten zijn.
De voorpijp van een 1800E is niet hetzelfde als van een Combi, hier zit op het eind een extra knik.

Voor mijn Katterug heb ik wel een dubbele voorpijp van een 1800E(s) gekocht aangezien deze wel 2 " is en aan moet sluiten op de Simons.

Groeten Sieds

- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2012 22:35 #109707 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Simons dubbele voorpijp gelijk aan voorpijp 1800E?
Beste Sieds,

Bedankt voor je reactie. Dat de 1800E pijp 2'' is, vermoedde ik al. Past het door de extra knik niet op de Amazon? Of heb jij het nooit geprobeerd?

Zou me namelijk 60euro besparen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2012 10:12 #109715 door Sieds Hiddema
Beantwoord door Sieds Hiddema in topic Simons dubbele voorpijp gelijk aan voorpijp 1800E?
De Amazon voorpijp heeft een extra knikje en is iets langer dan een 1800E voorpijp die 2" is. .
Er zijn flexibele tussenstukken 2" maar daar heb je ook niets aan maar er zullen meer tussenstukken zijn.
EPS in Kiel-Windeweer kan je vast helpen www.uitlaten.com/


Ik wil een dubbele Simons voorpijp 2" op mijn Katterug ivm met een B20 en dan is die van de Amazon niet geschikt maar wel die van de P1800, is nml 2" zonder dat knikje. De rest is bij mij al Simons.
Heb de 2 voorpijpen bij Nordicar naastelkaar gezien.
Alleen hoe het precies uitkomt weet ik nog niet, zal vast nog een tussenstukje bij moeten.

Succes

- DE VIKING - LEAVER DEA AS SLAEF - VOLVO PV 544 SPORT 1965 + BSA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2012 10:06 #109746 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Simons dubbele voorpijp gelijk aan voorpijp 1800E?
Ik zou kunnen vergelijken hoe die van de 140 serie met die van de amazon overeenkomt of afwijkt, maar dan moet je 1 tot 2 weken geduld hebben, mischien dat iemand anders deze twee sneller kan vergelijken.
Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-01-2012 21:34 #109783 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Simons dubbele voorpijp gelijk aan voorpijp 1800E?
Wil je persé een (bijna) hele Simons onder de auto? Zoveel winst boek je er echt niet mee hoor.
Anders gebruik je toch alleen de achterdemper met een verloopstuk.....
Kun je gelijk kijken of de uitlaatbrom je wel aanstaat.
gr marcel

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2012 22:03 #109788 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Simons dubbele voorpijp gelijk aan voorpijp 1800E?

"marcel Smelter" schreef:
Wil je persé een (bijna) hele Simons onder de auto? Zoveel winst boek je er echt niet mee hoor.
Anders gebruik je toch alleen de achterdemper met een verloopstuk.....
Kun je gelijk kijken of de uitlaatbrom je wel aanstaat.
gr marcel


Brom staat me wel aan, weet ik van een eerdere Amazon. De huidige uitlaatpijp is van RVS, beetje zonde om in te zagen en last niet zo lekker. Bewaar ik dus liever.

@Rudi, bedankt voor het aanbod, ga maar gewoon verder sparen voor de overige delen.
Mocht er iemand nog wat 2e hands hebben, ik ben geïnteresseerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.