Benzine spuit uit ventilatie opening SU carburateurs

• 12795-dummy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
17-12-2011 10:27 #108925 door 12795-dummy
Ik start net mijn Amazon, zit dubbele craburatuers op SU, spuit er benzine uit de ventilatie opening van de vlotterkamer.

Wie kan mij vertellen waar het door komt en hoe kan ik het oplossen?

Bedankt weer!

Groetjes Micky

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-12-2011 12:05 #108927 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Benzine spuit uit ventilatie opening SU carburateurs
Ik vermoed een vastzittende vlotter of vlotternaald. Even het dekseltje loshalen en controleren.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-12-2011 23:19 #109020 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Benzine spuit uit ventilatie opening SU carburateurs
Kan ook vuil of sleet op de naald zijn. Let hiermee op, benzine lekkage kan gevaarlijk zijn, zie mijn post in het draadje hieronder 'Dubbele caburateurs op een b18a '

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 14:53 #109043 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Benzine spuit uit ventilatie opening SU carburateurs
Die versleten of vastzittende vlotternaalden hebben al aardig wat vuurtjes op hun geweten: geen risico nemen en vervangen.
En controleer meteen of het hitteschild onder de carbs nog aanwezig is, in de loop der jaren hebben veel sleutelaars die niet teruggeplaatst!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 21:58 #109066 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Benzine spuit uit ventilatie opening SU carburateurs
Ik heb dit ook gehad toen ik mijn wagen een week op de weg had, heel veel geluk gehad. Bij mij was het vuil in de vlotterkamer dat door jaren stilstaan (de restauratie van de wagen) was ingedroogd en nu weer los kwam. Omdat ik dit niet meer voor een tweede keer wou mee maken heb ik de vents verlegd naar een veilige plaats naast de benzine pomp. De gaatjes in het vlotterhuis heb ik opgeboord naar 3mm en hier pijpje in gelijmd met Metalset. Slangetjes langs de benzineleiding brengen de eventuele lek brandstof naar een veilige plaats. Gelukkig heb ik dit probleem nooit meer gehad, maar het is nog altijd beter voorkomen dan.....

Groeten, Rob

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-12-2011 23:49 #109072 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Benzine spuit uit ventilatie opening SU carburateurs
Ja, hier zijn de SU's berucht om. Op mijnP1200 zaten HSU4 en waren door GCCP gereviseerd, op zich prima (mag wat kosten..) doordat het boutje van een van de overflowpijpjes van de vlotterkamer was los getrild, liep er gewoon brandstof uit naar beneden....vrijwel op het uitlaatspruitstuk.

Ik heb meteen mijn jas erop gegooid en god zij dank is de zaak niet in de hens gevlogen....dus ook gereviseerde SU's loop dit soort zaken na en een klein beetje locktight doet wonderen.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD