- Berichten: 7
injectie B20E
- Victor Boswijk
- Offline
- Nieuw lid
- gammal karlek rostar inte
Minder
Lees meer
12-11-2011 13:43 #107832
door Victor Boswijk
injectie B20E is gemaakt door Victor Boswijk
Mijn 1800E van '70 heeft het euvel dat als de motor goed warm is en hij wordt stilgezet en na bijvoorbeeld na een uur weer wordt gestart hij onregelmatig gaat lopen. Op drie poten, of nog erger, op twee. Ik heb eerst twee injectoren vervangen en vervolgens daarna alle injectorrubbers. Probleem leek opgelost tot dat weer exact hezelfde gebeurde. Het lijken telkens de twee dezelfde injectoren te zijn die niet goed werken (van achteren naar voren geteld 1 en 3). Indien hoge toeren worden gedraaid lijken ze wel mee te doen. Kent iemand dit probleem?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
12-11-2011 20:38 #107837
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic injectie B20E
Mijn eerste gedachte gaat uit naar vervuilde triggering points.
Die zitten onderin je verdeler en zorgen voor een puls naar je injectie computer.
Niet opschuren! Maar gewoon een beetje schoon maken.
Die zitten onderin je verdeler en zorgen voor een puls naar je injectie computer.
Niet opschuren! Maar gewoon een beetje schoon maken.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
12-11-2011 22:33 #107840
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic injectie B20E
... en een rondje stekkers controleren, doet in het algemeen wonderen. Maar twee cylinders samen, klinkt als trigger contacts.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
12-11-2011 22:36 #107842
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic injectie B20E
Als het niet de triggerpoints zijn dan is onderstaande wellicht mogelijk.
Ik heb ook mee gemaakt dat hij op drie poten liep.
Bij mij bleek het een kabelbreuk in de injectie kabelboom te zijn, vlak voor het stekkertje van de injector.
Als hij koud wel goed loopt maar warm niet of slecht en zelfs helemaal afslaat, zou je de gasklep moeten checken, de as die door de inlaatspruitstuk loopt, vanaf je smoorklep, kan uitslijten en dan valse lucht geven.
Ik heb ook mee gemaakt dat hij op drie poten liep.
Bij mij bleek het een kabelbreuk in de injectie kabelboom te zijn, vlak voor het stekkertje van de injector.
Als hij koud wel goed loopt maar warm niet of slecht en zelfs helemaal afslaat, zou je de gasklep moeten checken, de as die door de inlaatspruitstuk loopt, vanaf je smoorklep, kan uitslijten en dan valse lucht geven.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Victor Boswijk
- Offline
- Nieuw lid
- gammal karlek rostar inte
Minder
Lees meer
- Berichten: 7
13-11-2011 19:42 #107858
door Victor Boswijk
Beantwoord door Victor Boswijk in topic injectie B20E
dank voor de suggesties allemaal. Ik ga deze week es aan de gang.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Victor Boswijk
- Offline
- Nieuw lid
- gammal karlek rostar inte
Minder
Lees meer
- Berichten: 7
15-03-2012 21:07 #111682
door Victor Boswijk
Beantwoord door Victor Boswijk in topic injectie B20E
Toch niet de triggerpoints. Computer bleek niet meer betrouwbaar te werken. 1-2-3-ontsteking heeft zo als het nu lijkt de zaak opgelost.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
15-03-2012 21:31 #111685
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic injectie B20E
Die computer faalt niet vaak, hoe ben je hier achter gekomen en wat maakt dat de 123-ignition het oplost.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
15-03-2012 21:34 #111686
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic injectie B20E
Was ik nog vergeten te zeggen, de injectoren worden twee aan twee aangestuurd, het kan ook dat ze vervuild zijn.
D huidige benzine is niet meer zo stabiel als de loodhoudende, wanneer heb je het benzinefilter (vlak na de pomp) vervangen ?
D huidige benzine is niet meer zo stabiel als de loodhoudende, wanneer heb je het benzinefilter (vlak na de pomp) vervangen ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Afwezig
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Berichten: 2144
16-03-2012 09:01 #111696
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic injectie B20E
Als de 123-ontsteking het euvel heeft verholpen, waren het dus wel de triggerpoints. De 123-ontsteking heeft deze elektronisch gestuurd. Kan zijn dat de points vervuild waren en slecht contact maakten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.