uitlaat op spruitstuk lek
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
- Al vanaf 2002 in bezit van een Amazon.
De pakking tussen spruitstuk en uitlaat lekte (er miste ook een moer) dus dacht "eitje: nieuwe pakking en een moer (deze blijkt van de bumper te passen op t draadeind van t spruitstuk). simpel."
niet dus: nog steeds een lek. ik begrijp er niets van. wat doe ik nou verkeerd?
Zou ik in theorie de oude pakking op de nieuwe kunnen doen om de gleuf te dichten? Of mag hij een klein beetje lekken en zeur ik dus?
ik schaam me wel dat zoiets simpels mislukt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Zelf pak ik altijd witte uitlaatpasta, smeer ik op 1 deel in, dan 'plak' ik de pakking er tegen aan en monteer ik het geheel. Tot nu toe gaat het altijd goed.
Met name bij de vierde cilinder waar de temperaturen nog iets hoger oplopen kan dit optreden.
Heb er zo geen plaatje van hoe dat er dan uit kan zien.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Ook kan het zijn dat het pasvlak van het spruitstuk dun is geworden door langdurige blootstelling aan hete uitlaatgassen, zeker als het er lekte.
Met name bij de vierde cilinder waar de temperaturen nog iets hoger oplopen kan dit optreden.
Heb er zo geen plaatje van hoe dat er dan uit kan zien.
Ter verduidelijking van je vraag: Bedoel je de aansluiting tussen cilinderkop en uitlaatspruitstuk, of de aansluiting tussen uitlaatspruitstuk en uitlaatpijp?
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
Hij heeft niet lang gelekt, dus dat branden zal wel meevallen. Zou ik alsnog van die pasta ertussen kunnen smeren of heb ik met t aandraaien de pakking al verprutst en moet ik weer een nieuwe kopen?
bedankt (dat jullie me niet uitlachen
- R.P. Leuvenink
- Premium lid
-
Heb vanmorgen een stuk uitlaatpijp van mijn mercedes vervangen, ook mbv die pasta: super!
Bedankt Boele!
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-