RDW eis plaats vulopening LPG
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-06-2011 14:13 #103587
door Rob Vijgenboom
RDW eis plaats vulopening LPG is gemaakt door Rob Vijgenboom
Op diverse sites van LPG leveranciers/installateurs (zoals Vogels, StraversLPG, etc) zijn de RDW eisen mbt het installeren van een LPG installatie te downloaden.
Daarin lees ik o.m. : "De buitenvuller mag niet buiten de voertuigomtrek uitsteken en dient zich binnen de schuine lijn achterwiel - bumper te bevinden".
Merkwaardig want er zijn tal van voertuigen met oplossingen op andere plaatsen : (Mercedes, R16, etc : achter kantelbare nummerplaat, Volvo Amazon : achter reflector, etc). Ook vind je benzine/diesel vulopeningen (ook op sommige moderne auto's) soms aan de achterzijde.
Weet iemand hoe dit zit ? Is deze RDW eis komen te vervallen ??
Daarin lees ik o.m. : "De buitenvuller mag niet buiten de voertuigomtrek uitsteken en dient zich binnen de schuine lijn achterwiel - bumper te bevinden".
Merkwaardig want er zijn tal van voertuigen met oplossingen op andere plaatsen : (Mercedes, R16, etc : achter kantelbare nummerplaat, Volvo Amazon : achter reflector, etc). Ook vind je benzine/diesel vulopeningen (ook op sommige moderne auto's) soms aan de achterzijde.
Weet iemand hoe dit zit ? Is deze RDW eis komen te vervallen ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07-06-2011 22:28 #103610
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic RDW eis plaats vulopening LPG
Ik heb een 144 met de opening achter de nummerplaat, een Amazon met opening in re reflector.
Deze laatste zit toch in de lijn achterwiel bumper.....nog nooit gehoord dat RDW hier een probleem van maakt
Deze laatste zit toch in de lijn achterwiel bumper.....nog nooit gehoord dat RDW hier een probleem van maakt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-06-2011 23:40 #103615
door Boele Braaksma
Beide zitten dan toch in de schuine lijn?
Ik heb hem ook gewoon in mn achterscherm zitten.
Is natuurlijk maar net hoe ze die lijn trekken
Beantwoord door Boele Braaksma in topic RDW eis plaats vulopening LPG
"E.S.G. Zee" schreef:
Ik heb een 144 met de opening achter de nummerplaat, een Amazon met opening in re reflector.
Beide zitten dan toch in de schuine lijn?
Ik heb hem ook gewoon in mn achterscherm zitten.
Is natuurlijk maar net hoe ze die lijn trekken