Motor draait stationair teveel toeren

• Rein Burger
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 20:45 #102459 door Rein Burger
Motor draait stationair teveel toeren is gemaakt door Rein Burger
Mijn 1963 volvo 544 met B18D(?!) motor loopt goed, zowel op Benzine als op LPG. Alleen blijft het stationair toerental te hoog. Dit is ontstaan na een rit van 200 km goed doorrijden aan 1 stuk.
Alles heb ik al geprobeerd, ontsteking opnieuw afstellen, nieuwe contactpunten en condensator geinstalleerd, carburateurs (Dubbele SU) gereviseerd incl. uitboren van de bussen en installeren van nieuwe bussen, maar het probleem blijft. Afstelling van de carburateur is nu zo dat hij onmogelijk nog lager in zijn toeren komt.
Wie kent dit probleem, en nog beter, wie weet hier een oplossing voor?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-04-2011 22:31 #102463 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motor draait stationair teveel toeren
Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt met de su carburateurs.Bij revisie had men de busjes waar de as van de gasklep op draait niet ver genoeg naar de gasklep geplaatst.Hierdoor ontstond een lek langs de gaskleppen,waardoor het toerental steeds te hoog bleef.Ik ben er een tijd mee bezig geweest voor ik de oorzaak had gevonden.Mogelijk wordt deze jou nu op een presenteerblaadje aangereikt.Succes.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-04-2011 17:35 #102478 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Motor draait stationair teveel toeren
Je schrijft dat je probleem ontstaan is na een lange (snelle??) rit.
Dit betekent dat je blok goed warm is geweest. Mijn eerste verdenking gaat dan uit naar valse lucht, met name via de spruitstukpakking. Dit kun je alsvolgt controleren: spuit bij stationair draaiende motor wat remmenreiniger op de spruitstukpakking. Als je sationair toerental verandert dan weet je zeker dat daar ergens een lek zit. Zo kun je ook andere mogelijke probleemplaatsen testen zoals aansluiting van carburateur op het spruitstuk en je gasklepas (hier zou geen probleem mogen zitten omdat de boel gereviseerd is)
Succes.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD