Montageprobleem benzinepomp b20b
- Joris van der Heijden (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2011 13:39 #101959
door Joris van der Heijden (GAST)
Montageprobleem benzinepomp b20b is gemaakt door Joris van der Heijden (GAST)
Hallo allemaal,
Afgelopen dinsdag heb ik mijn 142s uit de stalling gehaald, waarna vrijwel direct de verdamper kapot ging, de
benzinepomp was een tijdje geleden al overleden dus de wagen naar huis gesleept.
Nu heb ik een nieuwe benzinepomp gekocht, BCD staat erop, o.a. geschikt voor 142 B20A en B20B. Na de oude verwijderd
te hebben op deze mooie zaterdagochtend viel mij op dat de nokjes die het blok ingaan er iets anders uitzien. En helaas,
ik krijg de nieuwe er niet goed in! Als ik het nokje naar boven druk zit het geheel nog te hoog en krijg ik de bouten
er niet in. Afstandsstukje zit er netjes tussen. De oude terugzetten ging weer heel makkelijk.
Moet een imitatie exemplaar er gewoon inpassen en doe ik iets fout?
Bedankt voor het meedenken!
Afgelopen dinsdag heb ik mijn 142s uit de stalling gehaald, waarna vrijwel direct de verdamper kapot ging, de
benzinepomp was een tijdje geleden al overleden dus de wagen naar huis gesleept.
Nu heb ik een nieuwe benzinepomp gekocht, BCD staat erop, o.a. geschikt voor 142 B20A en B20B. Na de oude verwijderd
te hebben op deze mooie zaterdagochtend viel mij op dat de nokjes die het blok ingaan er iets anders uitzien. En helaas,
ik krijg de nieuwe er niet goed in! Als ik het nokje naar boven druk zit het geheel nog te hoog en krijg ik de bouten
er niet in. Afstandsstukje zit er netjes tussen. De oude terugzetten ging weer heel makkelijk.
Moet een imitatie exemplaar er gewoon inpassen en doe ik iets fout?
Bedankt voor het meedenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-04-2011 16:58 #101960
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic Montageprobleem benzinepomp b20b
Raar, want ik dacht eigenlijk zeker te weten dat al die pompen hetzelfde waren? Zelfs voor de B30...
Waar heb je hem gekocht, oftewel, weet je zeker dat hij voor een Volvo B18/B20/B30 is??
Als hij voor een andere motor is, is de pomp hetzelfde, maar de gaffel anders!
Waar heb je hem gekocht, oftewel, weet je zeker dat hij voor een Volvo B18/B20/B30 is??
Als hij voor een andere motor is, is de pomp hetzelfde, maar de gaffel anders!
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Joris van der Heijden (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2011 19:07 #101962
door Joris van der Heijden (GAST)
Beantwoord door Joris van der Heijden (GAST) in topic Montageprobleem benzinepomp b20b
Hoi Tom, ik weet zeker dat deze voor mijn auto is, en inderdaad ook voor een B30. Hij is
gewoon bij Dries gekocht dus moet goed zijn. Moet je een beetje pielen met de gaffel of
gaat het normaal gesproken heel makkelijk?
gewoon bij Dries gekocht dus moet goed zijn. Moet je een beetje pielen met de gaffel of
gaat het normaal gesproken heel makkelijk?