bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18
- Ad Bruijns (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-03-2011 20:41 #101710
door Ad Bruijns (GAST)
bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18 is gemaakt door Ad Bruijns (GAST)
Liefhebbers,
Ik heb een complete nieuwe uitlaat besteld voor mijn oude dame uit 1965.
Nu zit daar een standaard montage set bij en daar zit in: pakking/ moeren voor 't spruitstuk/ 2 ophangrubbers voor de middendemper en 2 voor de achterpijp/ klem voor bevestiging voorpijp in middendemper en klem voor bevestiging achterpijp in middendemper/ beugel voor ophanging van de achterdemper en een beugel die om de voorpijp past.
Over die laatste beugel gaat mijn vraag, want wie kan mij vertellen waar die voor bestemd is? Ik kan namelijk nergens een ophangpunt ontdekken waar ik die beugel voor zou kunnen gebruiken en bij mijn oude uitlaat zat er ook geen aan.
Is dit misschien een beugel die standaard in zo'n montage setje zit en niet voor elk type gebruikt hoeft te worden?
bij voorbaat dank voor de hulp en vr gr,
Ad Bruijns
Ik heb een complete nieuwe uitlaat besteld voor mijn oude dame uit 1965.
Nu zit daar een standaard montage set bij en daar zit in: pakking/ moeren voor 't spruitstuk/ 2 ophangrubbers voor de middendemper en 2 voor de achterpijp/ klem voor bevestiging voorpijp in middendemper en klem voor bevestiging achterpijp in middendemper/ beugel voor ophanging van de achterdemper en een beugel die om de voorpijp past.
Over die laatste beugel gaat mijn vraag, want wie kan mij vertellen waar die voor bestemd is? Ik kan namelijk nergens een ophangpunt ontdekken waar ik die beugel voor zou kunnen gebruiken en bij mijn oude uitlaat zat er ook geen aan.
Is dit misschien een beugel die standaard in zo'n montage setje zit en niet voor elk type gebruikt hoeft te worden?
bij voorbaat dank voor de hulp en vr gr,
Ad Bruijns
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-03-2011 21:40 #101713
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18
Origineel behoort er een steun aan de versnellingsbak te zitten waar de desbetreffende beugel tegen aan geschroefd kan worden.
Heel vaak ontbreekt de steun aan de versnellingsbak (is volgens mij onderdeelnummer 672262 op blz 2c-37 van het onderdeelboek)
Heel vaak ontbreekt de steun aan de versnellingsbak (is volgens mij onderdeelnummer 672262 op blz 2c-37 van het onderdeelboek)
24-03-2011 21:43 #101714
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18
Hoe ziet die eruit, is het een L-profiel, zo'n 30 cm lang met gaatjes en een schuinaflopende zijde ?
Als dit zo is hoort die aan de versnellingsbak en met een montage ring op de uitlaat.
In het onderdelen boek kun je de bevestiging van de B18 (A ?) bekijken, heb je dit al gedaan ,
Als dit zo is hoort die aan de versnellingsbak en met een montage ring op de uitlaat.
In het onderdelen boek kun je de bevestiging van de B18 (A ?) bekijken, heb je dit al gedaan ,
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Ad Bruijns (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-03-2011 20:37 #101740
door Ad Bruijns (GAST)
Beantwoord door Ad Bruijns (GAST) in topic bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18
Beide bedankt voor de reactie, maar ik ben er nog niet uit.
Dat onderdeel 672262 heb ik inderdaad in mijn onderdelenboek gevonden en dat is inderdaad een l-profiel met 1 schuinaflopende zijde. Ik kan echter in mijn onderdelen boek nergens vinden waar die aan de versnellingsbak bevestigd moet worden. toch niet aan de versnellingsbak zelf neem ik aan, want daar zitten geen bevestigingspunten op, of moet hij misschien aan de beugel die om de achterkant van de versnellingsbak loopt en waarmee de versnellings bak aan de bodem vast zit? De ronde beugel die aan dit l-profiel bevestigd wordt heb ik dus bij het montagesetje gekregen en het lijkt me niet zo moeilijk om zo'n beugel die aan de versnellingsbak hoort te zitten na te maken, als ik maar weet waar ik die aan moet bevestigen. Wie kan mij hiermee helpen?
vr gr,
ad
Dat onderdeel 672262 heb ik inderdaad in mijn onderdelenboek gevonden en dat is inderdaad een l-profiel met 1 schuinaflopende zijde. Ik kan echter in mijn onderdelen boek nergens vinden waar die aan de versnellingsbak bevestigd moet worden. toch niet aan de versnellingsbak zelf neem ik aan, want daar zitten geen bevestigingspunten op, of moet hij misschien aan de beugel die om de achterkant van de versnellingsbak loopt en waarmee de versnellings bak aan de bodem vast zit? De ronde beugel die aan dit l-profiel bevestigd wordt heb ik dus bij het montagesetje gekregen en het lijkt me niet zo moeilijk om zo'n beugel die aan de versnellingsbak hoort te zitten na te maken, als ik maar weet waar ik die aan moet bevestigen. Wie kan mij hiermee helpen?
vr gr,
ad
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-03-2011 05:49 #101744
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18
de suggesties in voorgaande mails betekenen concreet:
het vertikale deel vh nr 672262 (zie groep2C pag37 nr16 (of 15 voor AM1965?))
wordt geplaatst tussen bak en steun nr31 van bak (zie groep4 pag11) dmv de 2 bouten nr32.
[Op deze wijze vormen uitlaatpijp en motor+bak als het ware 1 geheel, waardoor bij
trilling van motor er geen krachten ontstaan op de bevestiging van pijp aan
spruitstuk aan motor. De gummi ringen aan de grote demper dienen hiervoor.]
het vertikale deel vh nr 672262 (zie groep2C pag37 nr16 (of 15 voor AM1965?))
wordt geplaatst tussen bak en steun nr31 van bak (zie groep4 pag11) dmv de 2 bouten nr32.
[Op deze wijze vormen uitlaatpijp en motor+bak als het ware 1 geheel, waardoor bij
trilling van motor er geen krachten ontstaan op de bevestiging van pijp aan
spruitstuk aan motor. De gummi ringen aan de grote demper dienen hiervoor.]
- Ad Bruijns (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2011 19:25 #102130
door Ad Bruijns (GAST)
Beantwoord door Ad Bruijns (GAST) in topic bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18
Beste Heer de Baere,
Sorry voor de late reaktie, maar ik was even ergens anders mee bezig. Ik begrijp het nu helemaal. had zelf al wat gemaakt, maar dus helemaal niet goed. Uitlaat zat vast aan bodem en kon dus niet reageren op trillingen van de motor. Is het een probleem als deze beugel er niet aan zit en zo ja wat is dat dan?
vr gr,
Ad
Sorry voor de late reaktie, maar ik was even ergens anders mee bezig. Ik begrijp het nu helemaal. had zelf al wat gemaakt, maar dus helemaal niet goed. Uitlaat zat vast aan bodem en kon dus niet reageren op trillingen van de motor. Is het een probleem als deze beugel er niet aan zit en zo ja wat is dat dan?
vr gr,
Ad
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 20:37 #102133
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18
De beugel van een 65 amazon ( altijd enkele pijp) hoort niet aan de versnellingsbak te zitten,maar aan het koppelingshuis.Deze beugel zit vast aan twee bouten die motor met koppelingshuis verbinden.Aan 1 van deze bouten zit ook de massakabel.De beugel waar de anderen hier over praten is voor een 67 amazon die een dubbele uitlaatpijp heeft.Hierbij zit een uitlaatsteun aan de twee bouten waarmee ook de versnellingsbak steun vastzit.Deze uitlaatsteun breekt geregeld af.Bij veel van deze autos zijn nog restanten van de afgebroken steun aan de vernellingsbak waar te nemen.
- Ad Bruijns (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2011 12:00 #102184
door Ad Bruijns (GAST)
Bedankt, heer de Boer.
Is dit dan inderdaad onderdeelnr. 672262 groep 2c pag 37 nr 15?
vr gr, Ad
Is dit dan inderdaad onderdeelnr. 672262 groep 2c pag 37 nr 15?
vr gr, Ad
11-04-2011 13:15 #102188
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic bevestiging uitlaat amazon p121 1965 b-18
Het zijn 2 verschillende L profielen, met dezelfde functie. nr 15 hoort verder naar voren ter hoogte van de bellhouse (sommige modellen hebben hier een ophangpunt van boven, staat ook in odl boek)
no 16 kun je bevestigen voor aan de versnellingsbak, daar zitten als het goed is boutjes.volle l profiel aan bak bevestigen , dun uitlopend aanpijp. Welk punt je neemt is niet zo belangrijk. De functie is dat de uitlaat de bewegingen van motor en aandrijfas volgt. Bij de tussendemper en achteraan is hij opgehangen aan 2 ronde rubbers zodat daar beweeglijkheid wel mogelijk is.
no 16 kun je bevestigen voor aan de versnellingsbak, daar zitten als het goed is boutjes.volle l profiel aan bak bevestigen , dun uitlopend aanpijp. Welk punt je neemt is niet zo belangrijk. De functie is dat de uitlaat de bewegingen van motor en aandrijfas volgt. Bij de tussendemper en achteraan is hij opgehangen aan 2 ronde rubbers zodat daar beweeglijkheid wel mogelijk is.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express