Benzinetank vlotter monteren, welke richting?

  • Joost van Asten (GAST)
  • Joost van Asten (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-03-2011 20:35 #101686 door Joost van Asten (GAST)
Benzinetank vlotter monteren, welke richting? is gemaakt door Joost van Asten (GAST)
Onlangs mijn benzinetank vlotter uit de tank gehaald omdat deze defect was. Deze heb ik weer kunnen repareren, maar ik ben er niet zeker meer van hoe deze gemonteerd was. Kan iemand mij vertellen welke richting de arm van de vlotter op moet staan? (naar links/recht, naar achter of naar voren?)

Zou het nog uit maken naar welke richting deze staat? Kan me voorstellen dat het uit maakt voor het schommelen in niveau op de bezinemeter. Mijn benzinemeter heeft het niet eerder gedaan, dus ik weet niet wat normaal is. Maar de naald van de benzinemeter schommeld continue wel wat bij rijden. Is dit zoals het hoord?

Alvast bedankt!
Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2011 23:29 #101688 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Benzinetank vlotter monteren, welke richting?
De vlotter zit, bij de amazon iets rechts van het midden. Ik zou hem met de drijver wijzend li naar het midden monteren.
De vlotter (drijvende balletje) hangt dan ongeveer in het midden en het meest neutraal voor vloeistof wisselingen in zij of voorwaardse richting.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost van Asten (GAST)
  • Joost van Asten (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-03-2011 10:53 #101745 door Joost van Asten (GAST)
Beantwoord door Joost van Asten (GAST) in topic Benzinetank vlotter monteren, welke richting?
Dat lijkt me een mooie, logisch beredeneerde wijze om de vlotter te monteren.
Thanks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-03-2011 15:05 #101772 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Benzinetank vlotter monteren, welke richting?
Is het niet zo dat de gaten in de tank / de vlotterhouder zodanig zitten dat deze er maar op 1 manier in kan zonder dat je schroefjes over houdt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost van Asten (GAST)
  • Joost van Asten (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-03-2011 20:28 #101863 door Joost van Asten (GAST)
Beantwoord door Joost van Asten (GAST) in topic Benzinetank vlotter monteren, welke richting?
Dat was me niet opgevallen. Ik heb nog een pakking liggen en heb de afstand tussen de schroefgaatjes opgemeten en die zijn inderdaad niet symmetrisch. Er zit ook een inkeping in de pakking welke een richting voor montage aan zal moeten geven.

Ik had mijn benzinetank vlotter al weer gemonteerd met de vlotter naar links en dat past netjes. Er leiden meer wegen naar Rome :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.