Stromberg SU 175 sproeierbuis

Lees meer
29-01-2011 21:30 #100050 door Kees van Dorth
Stromberg SU 175 sproeierbuis is gemaakt door Kees van Dorth
Ik ben de vaste sproeierbuizen van de dubbele Stromberg carburateurs van m´n B30A aan het vervangen. Kan iemand mij vertellen hoe diep ze erin moeten? De oude diepte is 3.5 mm vanaf de bovenkant, maar elders heb ik 1 mm gelezen. In elkaar zetten en uitproberen lijkt me niet zo'n handige optie...

Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2011 12:22 #100087 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Stromberg SU 175 sproeierbuis
Kees, er is een speciaal stukje gereedschap dat gebruikt wordt om de sproeierbuis te stellen. Dit gereedschap wordt van onderuit in de carburateur geschroefd daar waar nu de messing prop zit. In eerste instantie plaats je de sproeierbui iets te diep (lees een te rijk mengsel) M.b.v. een CO meter ga je nu de sproeierbuis omhoog persen totdat je het juiste CO hebt bereikt.
Als je klaar bent kun je dit gereedschap verwijderen en de messing prop weer teugplaatsen.

Alle andere methoden is eigenlijk "gokwerk" en zal tot een onbevredigend resultaat leiden.
Denk er ook aan om de sproeiernaal te vervangen als je een nieuwe sproeierbuis monteert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-01-2011 12:36 #100088 door Kees van Dorth
Beantwoord door Kees van Dorth in topic Stromberg SU 175 sproeierbuis
Veel interessants gelezen op www.buckeyetriumphs.org/technica ... CarbsI.htm
Je begint met de sproeierbuis 3 mm onder de rand, controleert of je door de naald te verstellen op het juiste CO-gehalte kan komen. Je kunt de naald een millimeter of 2 in hoogte verstellen. Daarom is het handig om de sproeiernaald van bovenaf verstelbaar te maken (handleiding is het artikel). Fijn afregelen kan vervolgens met de stationairmengselschroef aan de rechterkant van de carburateurs. Lukt de afstelling niet (mengsel te rijk), dan pers je van onder af de sproeier weer omhoog en probeert het nog een keer. Da's natuurlijk onwerkbaar.
Je hebt dan net de vlotterkamer weer dicht. Ik begin dus aan de andere kant. De sproeier één mm onder de rand. Van bovenaf kun je hem namelijk altijd weer terug persen (of tikken), met een pen die op de rand van de sproeier rust (anders beschadigt het gat van de sproeier).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.