vacuumsysteem 164E

  • Henk Jan Meijer (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2011 14:40 #99449 door Henk Jan Meijer (GAST)
vacuumsysteem 164E is gemaakt door Henk Jan Meijer (GAST)
Ik ben in het bezit van een 164E uit '72. Er zit aan de behuizing van de gasklep een nippel (vlakbij de bedieningshendel) waar een slangetje aan kan/moet, doorsnee ca 5mm. Bij mij zit er geen slangetje aan en ik weet ook niet waar dit op moet worden aangesloten. Bij draaiende motor wordt er vacuum gezogen (heb ik getest) door deze nippel. Dus moet deze ergens voor dienen! Wellicht is dit een oplossing voor het beroerde lopen van mijn volvo op gas. Ik heb er nu een slangetje opgezet en deze dichtgemaakt, zodat er geen 'valse lucht' wordt aangezogen wat het totaalvacuum zou kunnen aantasten. Overigens heb ik wel het gevoel dat er wat aan de hand is met het vacuum. Hoe kan ik dit checken, waar moet ik op letten, welke slangen doen er toe?

Oh ja, iedereen nog een fijn en gezond nieuwjaar gewenst met veel veilige kilometers.

Groet, HJ

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2011 16:33 #99454 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic vacuumsysteem 164E
Een foto-tje helpt.

Desalniettemin: Is het niet het slangetje dat naar de ''Handgranaat'' gaat? Deze moet continu vacuum houden zover ik weet. Je kan de 'handgranaat' testen door eraan te zuigen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.