starten op benzine en automatisch naar LPG?
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-12-2010 23:00 #98991
door luuk verburgh (GAST)
groeten van mij en mijn volvo ('s)
starten op benzine en automatisch naar LPG? is gemaakt door luuk verburgh (GAST)
HI, ben inmiddels met diverse (uiteenlopende) volvo's aan het bekijken. Van een 544 tot Amazone en nu ook een 144
KOrtom ik ben zoekende. Nu heeft de verkoper van de 144 gezegd (1973 op LPG) dat de auto op benzine start en daarna automatisch overschakelt naar LPG. NU weet ik dat dit normaal is bij moderne auto's met LPG, maar toch niet bij een auto uit 1973? (te meer daar hij volgens de verkoper een carburateur had!, was een handelaar dus hij wist het niet voor 100% en had geen zin om te kijken :twisted: )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-12-2010 09:37 #99001
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic starten op benzine en automatisch naar LPG?
Mijn 244 met B23E uit 1983 schakelt na het starten op benzine ook automatisch over op LPG.
Een 144 uit 1973 zou een GLE variant kunnen zijn, dus met een injectie B20E of B20F motor.
Volgens mij kan dit automatisch overschakelen inderdaad alleen i.c.m. injectie.
Een 144 uit 1973 zou een GLE variant kunnen zijn, dus met een injectie B20E of B20F motor.
Volgens mij kan dit automatisch overschakelen inderdaad alleen i.c.m. injectie.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-12-2010 18:16 #99011
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic starten op benzine en automatisch naar LPG?
23-12-2010 18:49 #99013
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic starten op benzine en automatisch naar LPG?
Als het klopt dat het een 144s is, dan heeft ie waarschijnlijk geen injectie.
Je weet natuurlijk niet wat er sinds 1973 aan versleuteld is, maar het is denk ik een (dubbele) carburateur uitvoering.
Een kijkje onder de motorkap zou meer info geven.
Je weet natuurlijk niet wat er sinds 1973 aan versleuteld is, maar het is denk ik een (dubbele) carburateur uitvoering.
Een kijkje onder de motorkap zou meer info geven.
23-12-2010 20:16 #99015
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic starten op benzine en automatisch naar LPG?
Hij staat als 144S bij de RDW, en is sinds 1999 in Nederland. Uit Amerika? (Sidelights...)
Ik heb een injectie 144 gekend, gekocht door mijn zwager van een vriend van mij, maar dat was dacht ik een GrandLuxe? Ik meen uit 1972, met metallic blauwe lak (of wat er van over was).
En ik dacht niet dat er op de 144 automatisch overschakelende installaties waren hoor.
Trouwens, als ze ook nog erg gezakt zijn met de prijs en hij ziet er al niet zo onderhouden uit, hoe is-ie aan de onderkant dan? Oh, en een verkoper die geen zin heeft in wat dan ook....ben ik meteen klaar me.
Ik heb een injectie 144 gekend, gekocht door mijn zwager van een vriend van mij, maar dat was dacht ik een GrandLuxe? Ik meen uit 1972, met metallic blauwe lak (of wat er van over was).
En ik dacht niet dat er op de 144 automatisch overschakelende installaties waren hoor.
Trouwens, als ze ook nog erg gezakt zijn met de prijs en hij ziet er al niet zo onderhouden uit, hoe is-ie aan de onderkant dan? Oh, en een verkoper die geen zin heeft in wat dan ook....ben ik meteen klaar me.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- luuk verburgh (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-12-2010 22:38 #99018
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic starten op benzine en automatisch naar LPG?
ik wil ook liever voor een oudere auto gaan. deze 144 kwam ik toevallig tegen. Verkoper is niets te verwijten , hij kon niet gaan kijken zei die omdat die bezig was dus het kwam even niet uit en ik moest terug bellen. 2e keer ingesprek. dus ik moet nu nog een keer gaan bellen. Neem niet weg dat zijn verhaal niet echt klopt of er moet een andere motor inzitten. Voor dat geld moet je ook nooit te kritisch zijn. (mijn atb is duurder :lol: )
Maar ik ben nog steeds bezig met een amazon maar dat is ook link want daar is de APK verlopen (laswerk..)
Ik kan zelf niet lassen. Bovendien loopt die alleen op LPG (nooit echt fijn als je zonder staat) Naald vd carburateur is versleten maar waarschijnlijk kan je ook de leidingen gelijk reinigen en de tank ivm oude benzine.
Maar ik ben nog steeds bezig met een amazon maar dat is ook link want daar is de APK verlopen (laswerk..)
- Jan Soetens (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
27-12-2010 09:34 #99065
door Jan Soetens (GAST)
Groetjes,
Jan
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic starten op benzine en automatisch naar LPG?
Volgens mij heeft het automatisch overschakelen op LPG weinig van doen met het aanwezig zijn van een injectiesysteem. Bij mijn 'daily driver', een 940 estate, schakelt de boel naar LPG als de motor een keer boven de 2000 toeren komt. Dit wordt geregeld door het LPG kastje.
Eigenlijk wil het (naar mijn mening) juist zeggen dat er een redelijk moderne LPG installatie in de auto zit. Heel veel van onze oudere auto's hebben nog een LPG installatie uit het jaar stillekes aan boord en die moet je inderdaad zelf met een knop omschakelen. Zo ook mijn 144, die trouwens slechts zelden op benzine loopt.
Eigenlijk wil het (naar mijn mening) juist zeggen dat er een redelijk moderne LPG installatie in de auto zit. Heel veel van onze oudere auto's hebben nog een LPG installatie uit het jaar stillekes aan boord en die moet je inderdaad zelf met een knop omschakelen. Zo ook mijn 144, die trouwens slechts zelden op benzine loopt.
Groetjes,
Jan
27-12-2010 09:44 #99066
door Lars Rengersen
De regelaar van het LPG systeem "meet" inderdaad twee keer hoge toeren en schakelt dan om.
De reden dat ik dit koppel aan een injectiemotor is dat hij dan ineens en meteen omschakelt naar LPG.
Bij een carburateurmotor zou eerst nog de carburateur leeggereden moeten worden voordat er LPG wordt toegediend.
De reden dat ik dit koppel aan een injectiemotor is dat hij dan ineens en meteen omschakelt naar LPG.
Bij een carburateurmotor zou eerst nog de carburateur leeggereden moeten worden voordat er LPG wordt toegediend.
- Jan Soetens (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
27-12-2010 14:10 #99074
door Jan Soetens (GAST)
Groetjes,
Jan
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic starten op benzine en automatisch naar LPG?
Daar heb je wel een punt. Had ik niet bij stilgestaan.
Groetjes,
Jan