- Berichten: 33
Elektrische aansluiting GMS 90E
- Arnic de Winter
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-12-2010 11:58 #98513
door Arnic de Winter
Elektrische aansluiting GMS 90E is gemaakt door Arnic de Winter
Hallo,
Ik heb in mijn Volvo Amazone een LPG in stallatie GMS 90E met een safetyswitch van Lektron,type LSS 230.
Nu zit er aan deze switch een loshangende verbindingsdraad en ik kan niet vinden waar deze naar toe moet leiden.
De auto rijdt overigens wel maar heeft wel moeite met stationair lopen na een koude start.
Dit laatste is overigens na een paar minuten verdwenen.Misschien heeft de loshangende draad te maken met een automatische choke?
Wie heeft het aansluitschema van de Lektron switch en de verbindingen naar de verdamper?
Dank voor de moeite.
Arnic
P.S. Als iemand ook nog informatie heeft en/of een beschrijving van de GMS verdamper, houd ik me aanbevolen.
Ik heb in mijn Volvo Amazone een LPG in stallatie GMS 90E met een safetyswitch van Lektron,type LSS 230.
Nu zit er aan deze switch een loshangende verbindingsdraad en ik kan niet vinden waar deze naar toe moet leiden.
De auto rijdt overigens wel maar heeft wel moeite met stationair lopen na een koude start.
Dit laatste is overigens na een paar minuten verdwenen.Misschien heeft de loshangende draad te maken met een automatische choke?
Wie heeft het aansluitschema van de Lektron switch en de verbindingen naar de verdamper?
Dank voor de moeite.
Arnic
P.S. Als iemand ook nog informatie heeft en/of een beschrijving van de GMS verdamper, houd ik me aanbevolen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1286
03-12-2010 13:14 #98515
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Elektrische aansluiting GMS 90E
Hallo Arnic,
De meest voor de hand liggende draad die loshangt is de draad die normaal rond de bobinedraad wordt gewonden. Zolang de bobine een hoogspanningsvonk geeft pikt deze draad dan (door interferentie) een klein deel van deze spanning op. Die puls wordt door het veiligheidsrelais gebruikt om te checken dat de motor draait en de ontsteking werkt. Zo niet, wordt de gastoevoer na een paar sec. afgesloten, zodat de gastoevoer alleen open staat bij een lopende (en dus ook startende) motor.
Aangezien de motor in jou geval wel gewoon loopt vermoed ik dat die loshangende draad niet 'echt' loshangt, maar rond een van de hoogspanningskabels gewonden is? Het ziet eruit als een losse draad omdat het uiteinde los hangt.. maar dat hoort dus zo.
Aansluitschema van dit relais is exact hetzelfde als andere LPG veiligheidsrelais, blijkbaar is dat standaard..
Aansluitschema van verdamper/veiligheidsrelais:
Op deze sites staat ook nog wat info over dit relais:
www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php...2ab849cb152d1c29c769
www.lpgforum.co.uk/viewtopic.php?f=28&t=6140&view=previous
Als het veiligheidsrelais uit gaat komt er geen LPG meer in de motor, en zou de motor dus afslaan. Ik denk dus dat het niet mooi stationair lopen niet door dit relais veroorzaakt wordt. Het veiligheidsrelais heeft sowieso niks met de automatische choke te maken.
De meest voor de hand liggende draad die loshangt is de draad die normaal rond de bobinedraad wordt gewonden. Zolang de bobine een hoogspanningsvonk geeft pikt deze draad dan (door interferentie) een klein deel van deze spanning op. Die puls wordt door het veiligheidsrelais gebruikt om te checken dat de motor draait en de ontsteking werkt. Zo niet, wordt de gastoevoer na een paar sec. afgesloten, zodat de gastoevoer alleen open staat bij een lopende (en dus ook startende) motor.
Aangezien de motor in jou geval wel gewoon loopt vermoed ik dat die loshangende draad niet 'echt' loshangt, maar rond een van de hoogspanningskabels gewonden is? Het ziet eruit als een losse draad omdat het uiteinde los hangt.. maar dat hoort dus zo.
Aansluitschema van dit relais is exact hetzelfde als andere LPG veiligheidsrelais, blijkbaar is dat standaard..
Aansluitschema van verdamper/veiligheidsrelais:
Op deze sites staat ook nog wat info over dit relais:
www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php...2ab849cb152d1c29c769
www.lpgforum.co.uk/viewtopic.php?f=28&t=6140&view=previous
Als het veiligheidsrelais uit gaat komt er geen LPG meer in de motor, en zou de motor dus afslaan. Ik denk dus dat het niet mooi stationair lopen niet door dit relais veroorzaakt wordt. Het veiligheidsrelais heeft sowieso niks met de automatische choke te maken.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





