afstellen lpg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-05-2001 23:53 #57699 door
afstellen lpg is gemaakt door
Bij het overzeten van een motorblok is de afstelling van de verdamper en de toevoerkraan in de slang verlopen. Volgens mij is daardoor het verbruik flink toegenomen. Ik ben al weer wat aan het draaien en stellen geweest maar het is nog niet naar m'n zin. Moet dit perse afgesteld worden met speciale apparatuur bij de garage of kan ik dit zelf nog voor elkaar krijgen?Wie heeft een tip?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2001 14:01 #58144 door
Beantwoord door in topic afstellen lpg
Afstellen voor LPG is een avontuurlijk on derdeel. Niemand heeft mij ooit volledig kunnen vertellen hoe de timing van de ontsteking moet staan. De een zegt gewoon als benzine, de ander weet dat het een beetje vroeger moet zijn. Als de timing als voor benzine afgesteld staat, is het verbruik te hoog en loopt de motor minder mooi. Iets eerder afgesteld, ik geloof een raad of 8 eerder (voor injektie) doet wonderen voor het verbruik. Dit is ook de instelling waarbij de motor bij kouder weer het best start. Op een bepaald moment wordt het te koud en moet je op benzine starten.Instelling van de LPG verdamper is niet zo ingewikkeld, als de timing goed staat kan je het stationair naar het goede nivo draaien (ongeveer 800rpm.) De stelschroef in de inlaatgasslang regelt de maximale gastoevoer. Als de auto te vroeg inhoudt bij een te lage snelheid (alsof het gas op is), dan moet de stelschroef in de slang wat verder open staan (linksom dus). Meer gas, meer verbranding.Groeten,Rob Spoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2001 19:20 #58143 door
Beantwoord door in topic afstellen lpg
Ik heb het LPG toevoerkraantje op de slang verwijderd. De motor liep er zo onregelmatig van, (ondanks een schoon luchtfilter, nieuwe bougies, verder heb ik electronische luminition onsteking, dus geen contactpunten meer)Na verwijdering van het gaskraantje is de auto niet meer LPG gaan verbruiken en loopt de motor beter (ook stationair).Ik heb een B20 met overdrive , dubbele SU's en een 4 in 1 spruitstuk met Simons uitlaat, dus er spoelt wel wal LPG doorheen.Het verbruik is 1 op 8 (en het vermogen absurd hoog).Volgens mij gebruikt elke Amazon circa 1 op 8, en in de zomer misschien wat zuiniger.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2001 22:32 #58142 door
Beantwoord door in topic afstellen lpg
Beste Ferry,Op de verdamper (merk?) stel je het stationair toerental in, zodanig dat hij op benzine en gas avan snel loopt.De restrictie in de gasslang stel je in bij ongeveer 3000 toeren. Draai de schroef eerst helemaal open en daarna zover dicht dat de motor in toeren gaat zakken. daarna weer een halve slag meer open.Dit alles dus bij 3000 tpm. Hiermee bepaal je de rijkheid van het mengsel bij kruissnelheid.Groeten, Ivo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.