lpg kop nodig?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-07-2001 04:18 #57601 door
lpg kop nodig? is gemaakt door
Ik heb sinds kort een B18 amazon met een nieuwe gasinstallatie. Nu hoor ik steeds dat dan de cilinderkop vervangen moet worden door een cilinderkop geschikt voor LPG. Dit is bij mij niet gedaan. Welk risico loop ik nu? Kan ik blijven doorrijden of moet dit ik de cilinderkop inderdaad vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2001 02:06 #58409 door
Beantwoord door in topic lpg kop nodig?
Hallo Mario,Zelf heb ik een amazon en een 164 gehad die beide op gas zonder gaskop reden.Dit kan geen kwaad, je kunt hem dus beter vervangen als de kleppen van deze kop zover zijn ingesleten dat je ze niet meer kunt stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2001 02:41 #58408 door
Beantwoord door in topic lpg kop nodig?
Je kunt het aanpassen van de cilinderkop uitstellen, maar als je de motor zwaar gaat belasten (zwaar trekken of hard rijden)dan is het aan te bevelen om de cilinderkop aan te passen. Dus bij rustig gebruik kun je noch een behoorlijk aantal kilometers rijden voor dat je de cilinderkop aan moet passen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-07-2001 17:03 #58407 door
Beantwoord door in topic lpg kop nodig?
Ik heb nu zo'n 50.000 km. gereden met een ongeharde kop en dat is eigenlijk al te lang: je merkt het in trekkracht, brandstofverbruik etc. 30.000 km schijnt echter goed haalbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-07-2001 12:53 #58406 door
Beantwoord door in topic lpg kop nodig?
Inderdaad kan je er tienduizenden km mee rijden, mits je vrij rustig rijdt. Vergeet echter niet regelmatig (minstens elke 5000 km) je kleppen te stellen. De zittngen slijten sneller waardoor de klepspeling te klein wordt en je kleppen kunnen 'verbranden'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-07-2001 22:52 #58405 door
Beantwoord door in topic lpg kop nodig?
Een goede indicatie wanneer er iets mis is met je kleppen uit zich bij het schudden van de motor bij stationair toerental.(B18)Wanneer je dan de klepspeling weer opnieuwhebt ingesteld en de motor weer goed loopt,is er nog weinig aan de hand.Echter wanneer je dit steeds vaker moet afstellen dan is het tijd voor revisie.Echter een cilinderkop voor gas te laten reviseren kan nooit kwaad aangezien een"gaskop"ook geschikt is om loodvrij te rijdenDe klepgeleiders worden dan zg.zelfsmerend uitgevoerd.Groetjes Dennis Luteijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.