lekkende benzinetankdop

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2001 15:09 #57528 door
lekkende benzinetankdop is gemaakt door
De metalen afsluitbare tankdop op mijn combi (merk WASO, volgens mij veel gebruikt) blijft benzine lekken. Ik heb gehoord dat dit bij combi s veel voorkomt. Wie weet een oplossing of weet een type dop die niet lekt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2001 23:10 #58581 door
Beantwoord door in topic lekkende benzinetankdop
Haal de vulpijp eruit, hou 'm op de kop, gooi er wat benzine in en kijk waar hij lekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-09-2001 15:28 #58580 door
Beantwoord door in topic lekkende benzinetankdop
Ik gebruik een tankdop van de sedan, mooi afsluitbaar. Alleen deze heeft ontluchtingsgaatjes in de dop, en dat moet niet bij de combi. de tankhals bij de combi heeft een eigen ontluchting. De ontluchtingsslang wel met een mooie grote boog laten lopen (hoog) dan lekt deze niet. Van de tankdop maak ik eerst de ontluchtingsgaatjes dicht. Als het goed is moet deze dan niet meer lekken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2002 11:35 #58579 door
Beantwoord door in topic lekkende benzinetankdop
Ik heb in mijn combi hier ook last van! Je vertelde dat je de gaatjes in de bezinedop voor de combi moet dicht maken. Waarmee doe je dat ? En hoe kan je het beste de slang voor ontluchting van de tank binnen hoog houden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2002 11:52 #58578 door
Beantwoord door in topic lekkende benzinetankdop
Het is de afsluitbare tankdop van een sedan die je gebruikt voor de combi. Deze zal je even uitelkaar moeten schroeven en dan zie je, ik dacht 2 kleine ontluchtingsgaatjes zitten ergens in het midden. Deze maak je dicht met een klein afgeknipt spijkertje, gewoon in de gaatjes tikken. De slang voor de ontluchting makkelijk vast te zetten door aan de binnenzijde een tyrip erom heen te doen naar buiten steken en daar ook een tyrip omdoen, klaar gebeurt niets meer mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.