ontstekingstijdstip bij lpg

• Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2001 11:26 #57391 door
ontstekingstijdstip bij lpg is gemaakt door
hoeveel voorontsteking moet ik mijn b18bgeven op lpg. Ook heb ik de 2 kleine rondeluchtfilters vervangen door een groote nlvan een 164 waardoor de motor veel meervermogen leverd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2001 19:37 #59003 door
Beantwoord door in topic ontstekingstijdstip bij lpg
Aan de vraag te beoordelen heb je geen instructieboekje van de auto of een handboek. Als je zelf gaat sleutelen raad ik je aan om tenminste een Haynes manual te kopen, mits je de Engelse taal beheerst. Anders een Nederlandstalige handleiding. Volgens mijn Haynes handleiding moet de ontsteking voor de B18B staan op 17 tot 19 graden voor bovenste dode punt (BDP).Deze instelling kun je alleen maken als je een stroboscooplamp hebt. De grootte van het luchtfilter is niet zo van belang voor de timing. De genoemde timing is voor een motor op benzine, maar kan ook voor LPG gehanteerd worden. Als je geen stroboscooplamp hebt kun je de motor statisch timen. Dan moet je die op 19 tot 21 graden voor BDP zetten. Als je deze procedure niet kent wil ik je hem wel mailen.Groeten,Lennard Weekers1970 Volvo P131 (Amazon 3-deurs, B20A, 4-bak)

• Bezoeker
  • Bezoeker
14-11-2001 17:55 #59002 door
Beantwoord door in topic ontstekingstijdstip bij lpg

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD