luchtfilter & nl-sticker
- Bezoeker
27-11-2001 08:28 #57356
door
luchtfilter & nl-sticker is gemaakt door
Zo tegen het einde van een restauratie worden de vragen helaas steeds lichter...Ik vroeg me af of het papierfilter van een amazom luchtfilter (dicht type) los te krijgen cq te vervangen is zodat de ombouw hergebruikt kan worden..Ook moet ik nog een NL sticker op de auto aanbrengen. Welke sticker hoort bij zijn leeftijd (1963) en waar kan ik die het beste halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
27-11-2001 14:56 #59116
door
Beantwoord door in topic luchtfilter & nl-sticker
Ik heb een vervangingsfilter van FRAM gebruikt van Brezan.
- Bezoeker
27-11-2001 14:57 #59115
door
Ik geloof dat die NL stickers bij de V44 vereniging te verkrijgen zijn.
- Bezoeker
27-11-2001 16:32 #59114
door
Aangezien het metaal van het luchtfilter niet open kan, neem ik aan dat je dus inderdaad een papieren ring hebt gekocht en die geplooid door de carburateur ingang van de metalen filter behuizing op zijn plek hebt gekregen. Is dat zo? Heb je hier nog een typenummer van?
- Bezoeker
27-11-2001 16:34 #59113
door
Bij V44 had ik al gezocht, maar niet gevonden. De NL plaat die er staat had ik met het VOD over gebeld. Dit is een metalen plaat voor op de bumper te zetten. Bij zoeken on sticker ook niets gevonden. Dan maar naar de gewone autozaak....op zoek naar een oud design of zo...
- Bezoeker
27-11-2001 20:27 #59112
door
Mijn Amazon draagt een NL sticker met de tekst 'Saintly Volvo'in combinatie met het gestileerde poppetje van de 'Saint'.Ooit gekocht bij Clubartikelen.Wellicht kan je er een telefoontje aan wagen, als je zoiets leuk vindt.Er heeft dacht ik ooit een artikel gestaan in V44-berichten over het openen van een luchtfilterhuis ten behoeve van het gebruik van vervangbare filters. Wat dat betreft gebruik ik zelf al vele jaren uitsluitend uitwasbare filters van K&N op al mijn auto's.
- Bezoeker
27-11-2001 20:29 #59111
door
Ik heb gelukkig het demonteerbare type luchtpan (van zwart kunststof). Maar het metalen type wordt in de regel in zijn geheel vervangen, ook al is het interne filter gelijk aan de latere demonteerbare (naar ik me heb laten vertellen, zeker weten doe ik dat niet). Ik heb bij het V.O.D. wel eens verhalen gehoord van mensen die het metalen type met enige arbeid openbogen en zodoende het element konden plaatsen. Het FRAM-typenr. van het element dat in de demontabele luchtpan gaat is CA3127, kost rond de f 20,-. Op de onderdelenbeurs kocht ik op de stand van Scandcar een Oribitrade filterelement voor f 15,- (type LFV-999)Groeten,Lennard1970 Amazon
- Bezoeker
27-11-2001 21:15 #59110
door
Siang heeft gelijk, ik heb afgelopen klassiekerbeurs nog een paar van die saintly stickers meegenomen. Echter vind ik het zonde om op de lak of de ruit een sticker te gaan plakken. Als ik op vakantie ga dan plak ik meestal de sticker met een plakbandje aan de binnenkant van de achterruit om hem na de vakantie heel snel weer te verwijderen. Ik zou dan toch bij een difinitieve sticker liever kiezen voor zo'n mooi metalenplaatje wat op de bumper staat.
- Bezoeker
27-11-2001 23:08 #59109
door
Smaken mogen gelukkig verschillen, in mijn vitrine heb ik zo'n metalen plaatje staan met de 'S' van Zweden èn het bouwjaar, misschien bestaat dat ook met NL.Overigens gevonden bij Nordicar.