lpg-tank

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2001 16:34 #57349 door
lpg-tank is gemaakt door
Ik heb een misschien wat gecompliceerde vraag, maar ben zo vrij 'm toch te stellen.Ik heb een volvo amazon op het oog. Aangezien de APK 15 november is verlopen en ik precies wilde weten wat de staat van de auto is, heb ik de auto laten keuren door de ANWB (totaalkeuring). Het rapport meld dat de dragende delen van het koetswerk ok zijn en er voor de APK goedkeuring het dimlicht en de remmen afgesteld moet worden, een wiellager vervangen moet worden en de LPG-tank vervangen moet worden omdat deze meer dan 10 jaar oud is. Nou vraag ik me even af 1. of de tank wettelijk inderdaad vervangen moet worden; 2. of u deze apart kunt leveren en 3. wat dat dan moet gaan kosten. Iemand enig idee of misschien een tank beschikbaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2001 18:50 #59131 door
Beantwoord door in topic lpg-tank
Officieel moet een tank na 10 jaar vervangen worden. Ik heb het echter nog niet meegemaakt dat ze er bij de APK op letten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2001 20:13 #59130 door
Beantwoord door in topic lpg-tank
Ik heb van twee autos een gemaakt en het eindresultaat zonder problemen door de APK laten gaan. Volgens mij mag bij een RDW-keuring een tank niet ouder zijn dan 10 jaar, en eenmaal ingebouwd moet de tank gewoon veilig gemonteerd blijven zitten. Dus stevig vast en voorzien van de nodige veiligheidsmaatregelen. Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.