klep speling lpg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-12-2001 12:58 #57338 door
klep speling lpg is gemaakt door
Ik heb een Amazone combi 1969 B20 A op LPG en wil de klep speling gaan controleren. Is het nu zo dat de klep speling iets groter moet zijn dan bij een motor welke uitsluitend op benzine loopt omdat de motor welke op gas loopt warmer zou worden dan wanneer deze op benzine loopt. Zo ja, hoeveel moet de speling ruimer zijn. Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-12-2001 19:26 #59151 door
Beantwoord door in topic klep speling lpg
De klepspeling voor een B20A is 0,40-0,45mm.Wij hebben verschillende auto's met deze motor erin en ze lopen ook op LPG. Er is mij niets bekend dat de klepspeling op LPG anders zou moeten zijn. Wij stellen ze tenminste al jaren met deze gegevens en hebben nog nooit problemen gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-12-2001 20:15 #59150 door
Beantwoord door in topic klep speling lpg
Ik raad je aan gewoon de 0,40-0,45 mm (koud) aan te houden die Volvo voorschrijft. De vuistregel is wel: beter iets te wijd dan iets te krap. Stel de speling dus zo af dat een 0,45 mm voelmaat net tussen de klepsteel en tuimelaar past. Als je geen "gaskop" hebt: elke 5.000 km stellen i.p.v. elke 10.000 km.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-12-2001 13:15 #59149 door
Beantwoord door in topic klep speling lpg
Ik heb een Amazon met dezelfde specificaties. Ik stel m altijd op 0,45 en 0,50 op aanbevelen van mijn ClassicCar-dealer(Schoot&Schoot Oosterbeek en JJansen Harderwijk) Absoluut geen problemen gehad en ik denk ook zo als Lennard (beter te ruim dan te krap) en sja, misschien hoef ik 'm iets minder vaak te stellen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.