b18a met dubbele carburateurs?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 11:12 #57283 door
Wie weet of het mogelijk is om op een B18A blok waar nu een stromberg carburateur op zit dubbele carburateurs te monteren. Is dit schadelijk voor de motor, of kom je andere problemen tegen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 13:26 #59376 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
volgens mij moet dat gewoon kunnen. Waarom niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 13:28 #59375 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
volgens mij moet dat gewoon kunnen. Waarom niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 13:28 #59374 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
volgens mij moet dat gewoon kunnen. Waarom niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 13:29 #59373 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
volgens mij moet dat gewoon kunnen. Waarom niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 13:29 #59372 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
volgens mij moet dat gewoon kunnen. Waarom niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 13:29 #59371 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
volgens mij moet dat gewoon kunnen. Waarom niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 14:15 #59370 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
Ja, dat weet ik ook niet, volgens mij moet het ook kunnen, maar je weet maar nooit.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 14:16 #59369 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
Ja, dat weet ik ook niet, volgens mij moet het ook kunnen, maar je weet maar nooit.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-12-2001 17:08 #59368 door
Beantwoord door in topic b18a met dubbele carburateurs?
Ik voorzie geen grote problemen, je hebt volgens mij alleen een inlaatspruitstuk voor de dubbele carburateurs nodig. Het vermogen zal wat toenemen. Verwacht echter niet hetzelfde vermogen als een B18B. Bij de B20 heeft de B-versie niet alleen een extra carburateur maar ook een hogere compressieverhouding (A: 1 op 8,5; B: 1 op 10). Ik weet niet of de nokkenas hetzelfde is of net iets "wilder" dan de B20A. Het verschil is er: B20A 90 SAE-pk (82 DIN-pk), B20B: 118 SAE-pk (100 DIN-pk). Zoals je ziet heeft de B-versie 28 SAE-pk of 18 DIN-pk meer (SAE-pk is motorvermogen zonder verliezen van uitlaat en luchtfilter meegerekend, DIN doet dat wel, dus DIN-pk's zijn veel zinvoller om te hanteren). De B-versie heeft een tikkeltje minder trekkracht en het max. ook bij een wat hoger toerental dan de A. Ik verwacht een soortgelijk verhaal ook voor de B18. Met twee carburateurs verbeter je de "ademhaling" van de motor. Mits het benzine/lucht-mengsel goed is afgesteld zul je wel een paar pk's en wat trekkracht winnen. Met de betere ademhaling zou het kunnen zijn dat de motor efficiënter loopt en dat je dus misschien niet meer brandstof gaat verbruiken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.