simonz sportuitlaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2002 21:27 #57212 door
simonz sportuitlaat is gemaakt door
Op een B20A heb ik een Simonz 2" sportuitlaat gemonteerd, het probleem is dat ik hem niet "stil"krijg, cq hij blijft ploffen bij gasloslaten, alles precies afgesteld, kleppen ontsteking, compressie op alle cilinders gelijk, geen "vals "vacuumetc. uitlaat is ook compleet dicht is dit een normaal gegeven voor dit type uitlaatwie heeft ervarging?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2002 22:52 #59607 door
Beantwoord door in topic simonz sportuitlaat
Ik heb een B20A met standaard uitlaat. Voordat ik transistor-ontsteking had gemonteerd, gebeurde bij die motor hetzelfde als ik op benzine reed. Op LPG deed die dat nooit. Nu ik de transistorontsteking heb, pruttelt/ploft de uitlaat ook niet meer bij gas loslaten op benzine...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-01-2002 23:45 #59606 door
Beantwoord door in topic simonz sportuitlaat
Ter info, Hij doet hij zowel op gas als benzine, ik heb alle mogenlijke vacuumlekkenonderzocht, rembekrachtigerslang afgeplugdin en uitlaatspruitstuk nieuwe pakkingen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2002 00:46 #59605 door
Beantwoord door in topic simonz sportuitlaat
Lennard, even een zijspoor, welke transistorontsteking heb je, en waar kun je die krijgen/bestellen...en prijs ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2002 17:19 #59604 door
Beantwoord door in topic simonz sportuitlaat
Wat ik - en meerdere mensen op dit forum - heb ingebouwd is een eenvoudig zelfbouwpakketje van Velleman. Deze Belgische firma maakt de kit al vele jaren. Verkrijgbaar in Nederland bij elektronica-onderdelen-zaken (bijv. Display Elektronica). Prijs was vorig jaar f 32,50 (€ 14,75). Het aansluiten is eenvoudig. Over de goede ervaring betreffende deze ontsteking kun je op dit forum genoeg berichten vinden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-01-2002 17:23 #59603 door
Beantwoord door in topic simonz sportuitlaat
Betreffende: >>>Ter info, Hij doet hij zowel op gas als benzine, ik heb alle mogenlijke vacuumlekken onderzocht, rembekrachtigerslang afgeplugd in en uitlaatspruitstuk nieuwe pakkingen<<< Probeer op het uitlaateinde eens een stukje buis te plaatsen die aan één kant over de uitlaat past, maar aan de andere kant een kleinere diameter heeft dan de uitlaat. Of misschien kun je zelf een soort begrenzer fabrieken. Misschien dan de sportuitlaat te weinig tegendruk biedt om pruttelen bij gas loslaten tegen te gaan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 20:40 #59602 door
Beantwoord door in topic simonz sportuitlaat
Chris, Is je probleem van de ploffende motor bij een Simons uitlaat al opgelost? Ik heb nl. sinds kort dezelfde kwaal. Ik heb een deel van mijn Simonsuitlaat moeten vervangen en sinds die tijd ploft de auto, slechts alleen bij het starten.Ik rijd op LPG en en heb een Luminition electronische ontsteking. Verder ook alles goed afgesteld.Ik ben benieuwd hoe jij het opgelost hebt.Ik heb overigens wel een klein lekje tussen de tweede uitlaatbocht en de dikke lange pijp. Ik weet niet of daar de oorzaak zit.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.