zenith carburateur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2002 12:21 #57207 door
zenith carburateur is gemaakt door
Ach, ik heb em er toch maar eens van af gehaald om grondig alles te checken. Was ook wel nodig. Ik zag meteen waarom het choke-verhaal (zie elders in het forum) zo onduidelijk was. Het geleide-asje volgde de verkeerde "geul" in de choke-haan. Maar verder schroevende zag ik ook de choke-zuiger zitten die middels een nokken ring in een hoge of lage stand gezet kan worden en middels een lange veer eronder naar boven geduwd wordt. Dit laatste zou inderdaad mooi zijn ware het niet dat het het zuigertje klem zit in zijn cylinder van de carburateur. Nu is het niet meteen de oplossing op eens lekker ertegen te gaan kloppen aangezien het carburateur materiaal nogal fragiel is. Heeft iemand dit ook eens gehad, en hoe kun je het zuigertje er uit krijgen, grip is er immers niet te vinden...WD40, wachten en bidden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-01-2002 13:52 #59651 door
Beantwoord door in topic zenith carburateur
Alvast leuke site:http://www.recarbco.com/technical/newtrouble.html#Warm_starting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-01-2002 12:02 #59650 door
Beantwoord door in topic zenith carburateur
Hallo Arno,Als je er niet uitkomt, bel eens met BCCP Gramsbergen. Zij weten alles over de Zenith en willen meestal ook wel adviseren. Zelf heb ik destijds besloten mijn Zenith te vervangen door een nieuwe Weber. Dit vanwege lekkage en het volledig versleten zijn van de carburateur, mede door de vele km op gas die ik er mee gereden heb. Zie voor meer uitvoerige beschrijving op mijn site www.volvoamazon.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-01-2002 12:59 #59649 door
Beantwoord door in topic zenith carburateur
Juist was ik van plan om dezelfde vraag (vastzittende zuiger) te stellen, maar ik hebeerst nog even gezocht of het er al niet opstond. Heb je al iets bereikt?Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-01-2002 15:39 #59648 door
Beantwoord door in topic zenith carburateur
Hoi,Het is inderdaad gelukt. WD40 erin en een hele tijd laten staan...toen de zuiger verder doorgeduwd en toen de vrijgekomen cylinderwand schoongemaakt zodat een "terugreis" van de zuiger makkelijker zou gaan. Hierna op de achterkant van de carburateur blijven tikken met het plastic handvat van een schroevedraaier en de veer heeft de zuiger meegholpen eruit te komen. Alles goed schoonmaken (harde aanslag weg) en vooral de hele carburateur ontvetten met carburateurreiniger...Loopt als een klokje en bij het accelereren zie je duidelijk extra benzine via het pompje de carburateur in vliegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 13:00 #59647 door
Beantwoord door in topic zenith carburateur
Ik heb het al 6 dagen in de WD40 staan, maartot nog toe zonder resultaat. Ik denk dat iktoch iets meer 'geweld' ga gebruiken. Nu hebik de carb tweedehands gekocht, dus hoe langhij al niet gebruikt is weet ik niet.Nog een vraag: waarvoor dienen die twee standenvan de zuiger? alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 14:43 #59646 door
Beantwoord door in topic zenith carburateur
Pas op met geweld...spuitgiet aluminium is maatvast en daardoor meteen broos...Het zuigertje gewoon met de kunststof steel van een tandeborstel doorduwen...gaat goed en geen beschadigingen.Twee standen...dit bepaald volgens mij de maximale hoeveelheid extra benzine bij acceleratie...als je helemaal doortrapt zeg maar. Ik zou gewoon de normale stand gebruiken hetgeen volgens mij de hoge nok is (even in Haynes kijken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 14:59 #59645 door
Beantwoord door in topic zenith carburateur
Dit probeer ik inderdaad nog, maar als het absoluut niet wil dan boor ik voorzichtig een gaatje in de zuiger (gaat perfect met een 'Dremel') en trek hem er dan uit. Uiteraard zit er dan niets anders op dan vernieuwing en dat is toch bijna 25 euro. Haynes heb ik (nog) niet, en in de uitgave van de V44-vereniging staat hier bijna niets over in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.