rvs uitlaat

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2002 05:02 #57174 door
rvs uitlaat is gemaakt door
Ik ben nu ongeveer 2 jaar in het bezit van een Amazon combi waarbij anderhalf jaar geleden het achterste dempertje is vervangen en nu reeds weer aan vervanging toe is.(of is dit gemiddeld?)Ik zit nu te denken aan een rvs uitlaat ipv de originele.(alhoewel ik verknocht ben aan het huidige rustige gepruttel, hoe is dat bij een ander merk, type?)Heb mijzelf laten vertellen dat er typen uitlaten in de handel zijn die zelfs vermogenswinst opleveren.Wie heeft daar ervaringen mee?Bedankt en groeten Rob Borra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2002 08:01 #59774 door
Beantwoord door in topic rvs uitlaat
Volgens mij heb je RVS uitlaten die qua vorm (en dus geluid) hetzelfde zijn als de standaard uitlaat (dus het geliefde gepruttel blijft gewoon). Je hebt de zogenaamde sportuitlaten, deze zijn bij mijn weten (en onder mijn combi) niet van RVS. Deze geven wel wat meer vermogen (niet schokkend hoor) en een totaal ander geluid. Maar nu de kern van je probleem; uit jouw bericht leid ik af dat je veel korte stukken moet rijden. Een uitlaat roest namelijk door door het water dat bij de verbranding van de brandstof in de motor ontstaat (bij LPG meer dan bij benzine). Dit water zit in de vorm van damp in de verbrandingsgassen. Is je uitlaat koud dan condenseert dit in je uitlaat (kijk maar eens direct na een koude start naar je uitlaat en je ziet er waterdruppeltjes uitkomen). Door de vorm en de plaats in het uitlaatsysteem is de achterste demper ideaal voor het opvangen van dit gecondenseerde water, het duurt namelijk wel 10 à 15 km rijden voordat de uitlaat op bedrijfstemperatuur is. Als de achterste demper warm is, zal het hierin verzamelde water verdampen, en condenseert er ook geen waterdamp meer.Rij je veel korte stukken dan is een RVS uitlaat zeker aan te raden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2002 17:32 #59773 door
Beantwoord door in topic rvs uitlaat
Ook ik had hetzelfde probleem en heb daarom een rvs uitlaat aangeschaft bij Nordicar (fl. 625,- ex.). Deze zit er nu een jaar onder en heeft een goede pasvorm. De uitlaat bevalt mij uitstekend.Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2002 19:07 #59772 door
Beantwoord door in topic rvs uitlaat
Kun je ook afzonderlijke delen kopen, of moet je meteen voor het geheel gaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2002 21:04 #59771 door
Beantwoord door in topic rvs uitlaat
Alles is mogelijk op het gebied van RVS uitlaten. Surf maar eens naar www.uitlaten.com van EPS en vorm zelf je mening!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2002 00:40 #59770 door
Beantwoord door in topic rvs uitlaat
De achterste demper is meestal het probleem (zie eerdere reactie).Mij werd geadviseerd om een nieuwe achterdemper te monteren en daarin meteen een gaatje te boren op het laagste punt om condenswater af te voeren.Ik heb toch voor een complete RVS uitlaat gekozen omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding prima vond.Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-01-2002 17:52 #59769 door
Beantwoord door in topic rvs uitlaat
625,- fl? Mooie aankoop, maar besef ook wel dat je voor die prijs reeds een las-halfautomaat hebt. Zeer eenvoudig te bedienen, en je kan er niet alleen je uitlaat mee oplappen en/of bijwerken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-01-2002 00:46 #59768 door
Beantwoord door in topic rvs uitlaat
Een lasapparaat heb ik al jaren, maar om daar nu m'n roestige uitlaat mee te gaan oplappen.....het blijft een beetje dweilen met de kraan open, toch?Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.