het effect van dubbele webers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 19:22 #57160 door
Wie kan me vertellen wat het effect is van dubbele Weber carbarateurs (met spruitstuk) op een B20 motor.Krijgt de auto daarmee veel meer vermogen?Is het uitsluitend bedoeld voor benzinemotoren of kun je ook op LPG rijden?Wat wordt het brandstofverbruik van de motor?Vraagt het nog andere specifieke aanpassingen aan de motor (nokkenas? cilinderkop?)Rijdt iemand van jullie een Amazone met dubbele webers?Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 19:54 #59829 door
Beantwoord door in topic het effect van dubbele webers
Zoek een paar weken terug, daar stelde ik een soortgelijke vraag, ik meen onder de titel "tuning". Er is hier inderdaad iemand met een Amazon racer met dubbele Webers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 21:34 #59828 door
Beantwoord door in topic het effect van dubbele webers
Ron, ik heb inmiddels een motor zo goed als klaar met 2 45 dcoe webers, alleen met carburateurs ben je er niet, deze carburateurs kunnen zoveel brandstof/lucht aan dat de rest van de motor ook aangepast moet worden om optimaal gebruik te maken van deze carburateurs. je moet denken aan de kop bewerkt ( gasflowen, uitliteren van verbrandingsruimte, grotere kleppen )een andere nokkenas is aan te bevelen gas rijden kan wel, maar waarom zou je zoveel geld uitgeven en moeite doen om dubbele webers te monteren, die bij gas alleen maar als "doorgeefluik" fungeren,Een ander probleem bij dubbele vlakstroom carburateurs als Weber, Dellorto etc. is het afstellen.Nog een probleem is als je dit op een Amazon wilt monteren je het binnenscherm moet aanpassen.Over het aantal pk,s kan ik op dit moment nog niet veel zeggen, ik schat rond de 150 pk.Het brandstofverbruik zal zo rond de 1 op 5 uitkomen.Dit is maar een heel beknopte opsomming, als je meer wilt weten, geef maar een berichtje Chris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2002 21:56 #59827 door
Beantwoord door in topic het effect van dubbele webers
Ron, je had ook gevraagd wat ik aan het "ploffen" van mijn simonz sportuitlaat heb gedaan:Het bleek dat er toch nog wat "lekken"in het systeem zaten, het blijkt dat deze uitlaat heel gevoelig is voor lekken.de oplossing was alle aansluitingen en verbindigen met koper dichtgelast, en de aansluiting tussen spruitstuk en eerste deelheel nauwkeurig afgedicht.Normaal "rot"een uitlaat wel dicht, of is een sportuitlaat niet zo kritisch, maar blijkbaar is een Volvo motor in combinatie met een "öpen" systeem wat moeilijk in de omgang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2002 18:51 #59826 door
Beantwoord door in topic het effect van dubbele webers
Ik ben er momenteel mee aan het experimenteren.Ik had een tweetraps-weber die het ook op gas (met een lpgstukje van een kadett!! ja,ja )perfect deed. Meer vermogen en als je wilde kon je heel zuinig alleen op de eerste trap rijden. Nu zitten de dubbele webers er nu op, maar het loopt allemaal nog niet zo als het hoort.Ik heb nog mijn oude (afgehakte) uitlaatspruitstuk er op zitten en ben nog op zoek naar een 4:1. (WIE HEEFT ER NOG 1 LIGGEN ????) Voorwaarde voor de Webers is wel dat je een blok moet hebben met een snelle nokkenas. Het beste is een K-nokkenas. Mijn amazon is er een met een B-20B blok, dus dat is al wat sneller. De K-as komt er nog wel in. Had ik in mijn combi ook. Veel power onderin. Volgens De Groot Motorgas moet het allemaal kunnen, dubbele Webers op gas, maar eigenlijk moet je het niet doen. In eerste instantie pep je de auto op en daarna moet hij inleveren doordat je op gas gaat rijden.(-10%) Ik overweeg dus ook om mijn lpg eruit te halen, zeker als ik daar straks weer (extra) houderschapsbelasing over moet gaan betalen)Tot Volvs Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2002 09:07 #59825 door
Beantwoord door in topic het effect van dubbele webers
Bedankt voor de reacties. Ik begrijp nu wel dat er wel bij komt kijken als je dubbele webers wilt monteren.Ik houd het bij m'n dubbele SU's, waarbij overigens mijn Amazone, dankzij enkele kleine aanpassingen, een top behaald van 200 km/uur. De acceleratie is echter niet enorm.Maar goed, ik lijk me hier wel te manifesteren als een snelheidsmonster, terwijl ik zelden boven de 140 uitkom en me meestal aan de toegestane snelheden houd.Vriendelijke groeten,Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-02-2002 10:46 #59824 door
Beantwoord door in topic het effect van dubbele webers
Bedankt voor de reacties. Ik begrijp nu wel dat er wel bij komt kijken als je dubbele webers wilt monteren.Ik houd het bij m'n dubbele SU's, waarbij overigens mijn Amazone, dankzij enkele kleine aanpassingen, een top behaald van 200 km/uur. De acceleratie is echter niet enorm.Maar goed, ik lijk me hier wel te manifesteren als een snelheidsmonster, terwijl ik zelden boven de 140 uitkom en me meestal aan de toegestane snelheden houd.Vriendelijke groeten,Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.