zentith carburateaur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2002 00:41 #57130 door
zentith carburateaur is gemaakt door
'62 amazon met enkele zenith carburateur ,heeft last van overmatig benzine verbruik .De bougies roeten gewoon dicht .Waar zou ik dit probleem moeten zoeken? De zenith carb.heeft een vaste sproeier dus daar valt niet veel aan te regelen. Wie o wie heeft er raad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2002 13:34 #59917 door
Beantwoord door in topic zentith carburateaur
Ik heb mijn hele Zenith laatst uit elkaar gehaald en weer compleet gangbaar gekregen. Wellicht een goed idee. Let wel op hoe die weer in elkaar moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2002 17:29 #59916 door
Beantwoord door in topic zentith carburateaur
Arno ,wat bedoel je met gangbaar? De inspuiting enz,is inorde ,maar he tbezinemengsel blijft te rijk(ik heb ook het kanaaltje dat van boven de sproeier ,naar onder de sproeier loopt schoon gemaakt ,maar nog blijft het mengsel te rijk.Trouwens zit er bij die van jou ook tehoogte van de sproeier een (m3) gaatje tegen overzijde van vlotterkamer? Zo ja wat is daar het nut van ? Zo nee ,wat hoort daar dan te zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-02-2002 21:44 #59915 door
Beantwoord door in topic zentith carburateaur
Check met het werkplaatsboek of de onderdelen op de juiste plek aanwezig zijn. Kijk ook naar de choke-instelling en of de choke geleide-pin niet perongeluk de onderste gleuf van de haan volgt terwijl dit de bovenste moet zijn. In dat geval heb je altijd de chokeklep een deel gesloten en is het mengsel te rijk. Ook de normale choke-instelschroef checken..succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.