benzine lucht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-03-2002 23:57 #56982 door
benzine lucht is gemaakt door
Bij mijn P1800 es die op gas rijdt, heb ik last van een benzinelucht als ik het raam open doe en op gas rij.Hij lekt geen benzine bij de injectie ( waar ook geen benzine is als hij op gas rijdt) waar zou dit aan kunnen liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2002 10:20 #60393 door
Beantwoord door in topic benzine lucht
Bij mij het zelfde.Als hij in de garage staat ook benzine lucht. oorzaak lekke tank. De tank ligt op een rand rondom in de kofferbak.Presies onder de rand aan de voorkant bij de benzine pomp is hij doorgeroest.Remedie nieuwe tank. Vrij prijzig. Ongeveer 1000 gulden in rvs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2002 13:29 #60392 door
Beantwoord door in topic benzine lucht
Wij hadden hetzelfde probleem bij onze Amazon combi. Hier lag het aan het overloop-slangetje van de vul-hals. Deze loopt door het achterscherm naar buiten toe, alleen was het slangetje omhooggekomen en lag het dus nu in het binnenscherm in plaats van dat hij onder het scherm uit kwam. Gevolg: bij open raam een benzine-lucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2002 16:39 #60391 door
Beantwoord door in topic benzine lucht
Bij mijn amazon sedan was de oorzaak van een benzinelucht een eikel die aan de vulslang ging hangen met vullen hierdoor ontsonden er haarscheurtjes bij de vulopening. Ik heb dit opgelost door de tank eruit te halen en de vulopening weer te solderen. Hierna heb ik er geen last meer van gehad. PAS OP MET SOLDEREN gasvorming in je tank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-03-2002 19:43 #60390 door
Beantwoord door in topic benzine lucht
Bij mijn 145 E; Ook injectie ook met raam open benzinelucht: d.m.v. een relais heb ik de benzinepomp uitgeschakeld indien ik op gas rijd. Dit scheelde ook in de benzine lucht. Waarschijnlijk onstaat er door de overdruk in het systeem toch hier en daar een niet zichtbare lekkage waardoor er door onderdruk (bij open raam) een benzinelucht waarneembaar is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-04-2002 13:09 #60389 door
Beantwoord door in topic benzine lucht
Voor de levensduur van je brandstofpomp (bij injectie) is het inderdaad aan te raden om deze uit te schakelen bij het rijden op LPG.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.