gasmeter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2002 15:54 #56859 door
gasmeter is gemaakt door
Mijn gasmeter bestaat uit een aantal leds. Het werkt goed, maar ik vind het eigenlijk geen gezicht, zo´n rijtje van die brandende lampjes. Laatst heb ik in een Amazon gereden waar de gasmeter aangesloten was op de benzinemeter. Dat werkte goed, met dien verstande dat hij 'omgekeerd' aangaf. De 0-stand op de meter betekende een volle tank. Iemand dat zelf al eens gedaan, en zo ja hoe sluit je dat dan aan ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2002 13:33 #60789 door
Beantwoord door in topic gasmeter
Jaap, hoe je het aansluit weet ik niet, maar het moet een redelijk simpele omzetting zijn, beide meters zijn eigenlijk voltmeters. De gever op de gastank is er in twee soorten, volle uitslag bij lge tank of volle uitslag bij volle tank. Door de gever te ruilen kun je dus de 'omgekeerde meter' oplossen. Succes, Wietse.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2002 20:01 #60788 door
Beantwoord door in topic gasmeter
Hallo,Ik heb mijn gasmeter op gelijke wijze aangesloten en zelfs via de benzine/lpg schakelaar. Bij de meter op de gastank zie je 2 draadjes, eentje leg je aan de massa en de andere aan de benzine meter. Op de andere aansluiting van de benzinemeter staat continu 12 Volt. Fluitje van een cent. Als ik een keer tijd over heb (ahum) wil ik er nog een relais tussen zetten zodat de + en - andersom op de meter worden aangesloten als ik op gas rijd.Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.